ကဗ်ာမဆန္ေတာ့ဘူးလား
______________________
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္သည္ ကဗ်ာဆန္၏ ... မဆန္၏ .... ။ ဒါဆို
ျမန္မာကဗ်ာနယ္ပယ္ကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔ ။ ကဗ်ာ
အေၾကာင္းကိုေလ့လာလ်င္ ေခတ္စမ္းစာေပကိုေတာ့ခ်န္
လွပ္ထား၍ မရႏိုင္ပါ ။ ယေန႔လူအမ်ားစု အျငင္းပြား ၾက
သည္က စကားလံုးလွလွေလးေတြ ၊ ႏုႏုရြရြေလး ေတြ
အသံုးျပဳထားသည့္ ျမန္မာကဗ်ာအဖြဲ႔မ်ားကသာ ကဗ်ာ
ဆန္သည္ ။ ေမာ္ဒန္ကေတာ့ ဖတ္ရတာနားမလည္၍
ကဗ်ာမဆန္ ။ စသည္ျဖင့္... လူအမ်ိဳးမ်ိဳး ၊စိတ္အေထြေထြ
ပင္ ။
ေခတ္စမ္းစာေပကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ၊ မင္းသုဝဏ္ ၊ စသည့္
ဆရာႀကီးမ်ားက ဦးေဆာင္လႈပ္႐ွား၍ ေရးသားခဲ့ၾကေလ
သည္ ။ ယခုေခတ္စကားႏွင့္ဆိုရလ်င္ ဆရာႀကီးသခင္
ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းႏွင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ တို႔က ေခတ္ၿပိဳင္စာဆို
ခဲ့ၾကသည္ ။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက -
" ေၾသာ္ ... အေဆာင္ေဆာင္နန္းေတြ ၾကငွန္းေတြနဲ႔ေႏွာ
အေခါင္မျမန္းခင္က. ေအာင္စာတမ္းခ်ိဳ႕ေစဘို႔ ေအာင္
ပန္း ညိႇဳ႕ရ႐ွာတဲ့
ေတာင္တမန္း တို႔ဗမာမွာ အေဟာင္းသံသရာ အငုတ္
ေတြႏွင့္
ေအာင္ဆန္းတို႔ မသာမယာ ၎ကံၾကမၼာ အလုပ္ေပ
ထင့္
ေသာင္ျမန္း မရဏာစမုတ္မွာေတာ့ ခ်ဳပ္သနဲ႔ ယင္းအလို
တြင္ ေဒါင္းအလံပဝါအုပ္ပါလို႔ က်ဳပ္ျဖင့္ သျဂႋဳ ဟ္ခ်င္ ။ "
စသည္ျဖင့္ ဆရာႀကီးက လြမ္းခ်င္းဆန္ဆန္ ေလးခ်ိဳးႀကီး
မဟာကဗ်ာေတြ တီထြင္၍ စာဆိုေနခ်ိန္ ။
ဆရာေဇာ္ဂီ်က -
" ဘယ္ေလာက္ပင္လ်င္ ၊ အဆင္လွသနည္း
မည္းမည္းေဇာ္ျဖဴ ၊ ကြက္မွန္ကူသို႔
ကိုယ္မူ ၿဖိဳးဖြံ႔ ၊ ေမြးမ်ိဳး ညံ့သည္
ေၾကာင္သန္႔နက္ျပာလ်င္တကား ။ "(ေၾကာင္မနက္ျပာ)
ဟူ၍ ေ႐ွးေပါရာဏစကားလံုးေတြကို ေသြဖီ၍ ႐ိုး႐ွင္း
ေသာစကားလံုးေတြ ဖြဲ႔စည္း၍ ေခတ္စမ္းစာဆိုခဲ့ၾက
ပါသည္ ။ ဆက္လက္ၿပီး ပိေတာက္ဝါ ကဗ်ာတြင္ -
" မခူးခ်င္စမ္းပါနဲ႔
ႏွစ္ဆန္းခါေတာ္မီွမို႔
ဇေမၺာ္ရည္ေျပေျပလိမ္းကာေပါ့
ခပ္သိမ္း နယ္စံုစံုသို႔
ပြင့္ငံုကို လင့္ကုန္ၾကေတာ့လို႔
ေခါင္းႂကြကာ ဆာေဝေဝႏွင့္
သူလဲေလ ေလာကီသားလိုေပါ့
ႂကြားခ်င္လွေပလိမ့္မယ္ ။ "
စသည္ျဖင့္ ၁၂၉၀ ႏွစ္ (၁၉၂၈ သကၠရာဇ္ ) ခန္႔တြင္
ေခတ္စမ္းစာဆိုခဲ့ၾကေလသည္ ။ ၁၉၃၁ တြင္ေရးဖြဲ႔
ခဲ့ေသာ ေၾကာင္မနက္ျပာ ကဗ်ာသည္ ေ႐ွးေဟာင္း
ေပါရာဏစကားလံုးေတြကို စတင္ေသြဖီ၍ ေတာ္လွန္
ခဲ့ေသာ ေလးလံုးစပ္လကၤာ ဟု ယူဆရပါသည္ ။ ထို႔
အတူပင္ သံခ်ိဳေလးခ်ိဳးကဗ်ာမ်ိဳးထဲတြင္ ပိေတာက္ပန္း
ကဗ်ာသည္ ေတာ္လွန္မႈအရိွဆံုးဟု ယူဆႏိုင္သည္။
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ တို႔ ဆရာ မင္းသုဝဏ္တို႔ကသာ ေခတ္
မစမ္းခဲ့ၾကလ်င္ ျမန္မာကဗ်ာ ေလာကသည္ တစ္မ်ိဳး
တစ္ဖံု ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္သည္ ။
ထိုသို႔ ေခတ္စမ္းစာဆိုခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ဆရာႀကီး
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းႏွင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔အၾကားတြင္
စိတ္ဝမ္းကြဲမႈမ်ားမရိွခဲ့သလို ၊ ျပႆနာမ်ားလည္း မျဖစ္ခဲ့
ေပ ။ ဆရာမိႈင္း၏ မဟာေလးခ်ိဳးႀကီးေတြကို မလိုသူ
မ်ားကေတာ့
" ေတးမ်ိဳးအၿပီး မသာမယာကို
ေလးခ်ိဳးႀကီး မဟာဗ်ာရယ္လို႔ " ဟု ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ခဲ့
ၾကသည္ဟု သိရသည္ ။
ေခတ္စမ္းစာေပမ်ားသည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကိုေတာ္လွန္
ေသာကဗ်ာမ်ားျဖစ္၍ စကားလံုးဖြဲ႔စည္းမႈေၾကာင့္ ကဗ်ာ
မဆန္ဘူးဟု ျငင္းခဲ့ၾကပါသလား ။ မျငင္းခဲ့ပါ........။ ယခု
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာက်ေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ ကဗ်ာမဆန္ေသာ
ကဗ်ာအျဖစ္ စြပ္စြဲၾကပါသနည္း ။ ဘာေၾကာင့္ လက္မခံ
ႏိုင္ၾကေသးတာလဲ ....
" ေခတ္စမ္းစာေပသည္ ႐ိုးရာအစဥ္အလာကို ေတာ္လွန္
ရာ၌ အႏုပညာအရည္အခ်င္းရိွေပသည္ ။ စာေပအေျခ
ခံအင္အားရိွေပသည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္သာလ်င္ ေအာင္ျမင္
ျခင္းျဖစ္ေပသည္ ။ စာေပေတာ္လွန္ေရး၌ စာေပအေျခ
ခံအင္အားသစ္မရိွလ်င္မေအာင္ျမင္ႏိုင္ေပ ။အေဟာင္း
ကို ဖက္ၿပိဳင္ရာ၌ အသစ္သည္ အင္အားမခိုင္မာပါက မ
ထြန္းသစ္ႏိုင္ေပ "
ဟု စာေပသစ္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာဒဂုန္တာရာက ၁၉၅၀
ထုတ္ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ ေရးသားခဲ့သည္ ။
ဆိုလိုသည္မွာ ေခတ္စမ္းစာေပသည္ အေဟာင္းကို
ေတာ္လွန္ရာ၌ ပံုသ႑ာန္ (Form) ကိုေတာ္လွန္ျခင္း
မဟုတ္ဘဲ အႏုပညာေျမာက္ေသာ စကားလံုးအသစ္
မ်ားျဖင့္ ဆန္းသစ္ေရးသားေသာေၾကာင့္ ရာႏႈန္းျပည့္
နီးပါး လက္ခံႏိုင္ခဲ့ၾကသည္ ။
ယခု အမ်ားစုက ကဗ်ာမဆန္ဟူေသာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကို
ေလ့လာၾကည့္ပါမည္ ။
၁၉၆၀ ႏွစ္ထုတ္ Daniel Bell ၏ End Of Sociology
စာအုပ္တြင္ Post Modern ဟူေသာစကားလံုး ကို စ
တင္သံုးစြဲလာသည္ ။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပို႔စ္ေမာ္
ဒန္ကဗ်ာေတြ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာသည္ ။ ၁၉၇၀ ဝန္းက်င္
ခန္႔ မိုးေဝကဗ်ာေခတ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စာေပသစ္
ေတာ္လွန္ေရးအေနျဖင့္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ားေခတ္စားလာ
သည္ ။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာအမ်ားစုကို မိုးေဝမဂၢဇင္းမွ
ေမြးဖြားခဲ့သည္ ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာသည္ ကာရန္မဲ့ / ပ်က္ ကဗ်ာျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ ကဗ်ာမဆန္ဟု ေဝဖန္ခံခဲ့ၾကရသည္ ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ သည္ ကာရန္ပါ ၊ မပါ ကို အဓိကထား
ေသာ ကဗ်ာမဟုတ္ပါ ။ ကဗ်ာသံုးဘာသာစကား ကို
ဆန္႔က်င္၍ အရပ္သံုးစကားလံုးေတြ ၊ နိမိတ္ပံု သေကၤ
တ ေတြ ၊ အသံစီးဆင္းမႈေတြ ကို အဓိကထားေသာ
ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားသာျဖစ္ပါသည္ ။ ဒါဆို နိမိတ္ပံုေတြ
ကို နားမလည္ပါဘူး ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပး
ႏိုင္သည္ ။ နိမိတ္ပံုမွာ ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာက စတင္တီထြင္
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ တို႔ ဆရာ မင္းသုဝဏ္တို႔ကသာ ေခတ္
မစမ္းခဲ့ၾကလ်င္ ျမန္မာကဗ်ာ ေလာကသည္ တစ္မ်ိဳး
တစ္ဖံု ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္သည္ ။
ထိုသို႔ ေခတ္စမ္းစာဆိုခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ဆရာႀကီး
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းႏွင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔အၾကားတြင္
စိတ္ဝမ္းကြဲမႈမ်ားမရိွခဲ့သလို ၊ ျပႆနာမ်ားလည္း မျဖစ္ခဲ့
ေပ ။ ဆရာမိႈင္း၏ မဟာေလးခ်ိဳးႀကီးေတြကို မလိုသူ
မ်ားကေတာ့
" ေတးမ်ိဳးအၿပီး မသာမယာကို
ေလးခ်ိဳးႀကီး မဟာဗ်ာရယ္လို႔ " ဟု ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ခဲ့
ၾကသည္ဟု သိရသည္ ။
ေခတ္စမ္းစာေပမ်ားသည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါကိုေတာ္လွန္
ေသာကဗ်ာမ်ားျဖစ္၍ စကားလံုးဖြဲ႔စည္းမႈေၾကာင့္ ကဗ်ာ
မဆန္ဘူးဟု ျငင္းခဲ့ၾကပါသလား ။ မျငင္းခဲ့ပါ........။ ယခု
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာက်ေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ ကဗ်ာမဆန္ေသာ
ကဗ်ာအျဖစ္ စြပ္စြဲၾကပါသနည္း ။ ဘာေၾကာင့္ လက္မခံ
ႏိုင္ၾကေသးတာလဲ ....
" ေခတ္စမ္းစာေပသည္ ႐ိုးရာအစဥ္အလာကို ေတာ္လွန္
ရာ၌ အႏုပညာအရည္အခ်င္းရိွေပသည္ ။ စာေပအေျခ
ခံအင္အားရိွေပသည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္သာလ်င္ ေအာင္ျမင္
ျခင္းျဖစ္ေပသည္ ။ စာေပေတာ္လွန္ေရး၌ စာေပအေျခ
ခံအင္အားသစ္မရိွလ်င္မေအာင္ျမင္ႏိုင္ေပ ။အေဟာင္း
ကို ဖက္ၿပိဳင္ရာ၌ အသစ္သည္ အင္အားမခိုင္မာပါက မ
ထြန္းသစ္ႏိုင္ေပ "
ဟု စာေပသစ္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာဒဂုန္တာရာက ၁၉၅၀
ထုတ္ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ ေရးသားခဲ့သည္ ။
ဆိုလိုသည္မွာ ေခတ္စမ္းစာေပသည္ အေဟာင္းကို
ေတာ္လွန္ရာ၌ ပံုသ႑ာန္ (Form) ကိုေတာ္လွန္ျခင္း
မဟုတ္ဘဲ အႏုပညာေျမာက္ေသာ စကားလံုးအသစ္
မ်ားျဖင့္ ဆန္းသစ္ေရးသားေသာေၾကာင့္ ရာႏႈန္းျပည့္
နီးပါး လက္ခံႏိုင္ခဲ့ၾကသည္ ။
ယခု အမ်ားစုက ကဗ်ာမဆန္ဟူေသာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကို
ေလ့လာၾကည့္ပါမည္ ။
၁၉၆၀ ႏွစ္ထုတ္ Daniel Bell ၏ End Of Sociology
စာအုပ္တြင္ Post Modern ဟူေသာစကားလံုး ကို စ
တင္သံုးစြဲလာသည္ ။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပို႔စ္ေမာ္
ဒန္ကဗ်ာေတြ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာသည္ ။ ၁၉၇၀ ဝန္းက်င္
ခန္႔ မိုးေဝကဗ်ာေခတ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စာေပသစ္
ေတာ္လွန္ေရးအေနျဖင့္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ားေခတ္စားလာ
သည္ ။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာအမ်ားစုကို မိုးေဝမဂၢဇင္းမွ
ေမြးဖြားခဲ့သည္ ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာသည္ ကာရန္မဲ့ / ပ်က္ ကဗ်ာျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ ကဗ်ာမဆန္ဟု ေဝဖန္ခံခဲ့ၾကရသည္ ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ သည္ ကာရန္ပါ ၊ မပါ ကို အဓိကထား
ေသာ ကဗ်ာမဟုတ္ပါ ။ ကဗ်ာသံုးဘာသာစကား ကို
ဆန္႔က်င္၍ အရပ္သံုးစကားလံုးေတြ ၊ နိမိတ္ပံု သေကၤ
တ ေတြ ၊ အသံစီးဆင္းမႈေတြ ကို အဓိကထားေသာ
ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားသာျဖစ္ပါသည္ ။ ဒါဆို နိမိတ္ပံုေတြ
ကို နားမလည္ပါဘူး ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပး
ႏိုင္သည္ ။ နိမိတ္ပံုမွာ ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာက စတင္တီထြင္
လိုက္ေသာအရာမဟုတ္ ေၾကာင္းကို ျမန္မာကဗ်ာႏွင့္
ဥပမာေပးရလ်င္ -
" ေလခ ေျမသက္
စ်ာန္ဝိတက္သို႔
သစ္ရြက္ေရာ္ရီ
ဣႏၵနီဝယ္
သိဂႋတစ္ဝက္
ဖက္၍ေဆးစံု
ျခယ္ေသာပံုလို ..."
အထက္ပါ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ေရးဖြဲ႔ခဲ့ေသာ ကဗ်ာကိုၾကည့္
ပါ ။ နိမိတ္ပံု ေတြ သေကၤတေတြ ကိုျမင္ပါသလားခဗ်ာ။
ဆက္လက္၍ နတ္သွ်င္ေနာင္စပ္ဆိုခဲ့ေသာ ႐ူပကလ်ာ
ဘြဲ႔ ပိုဒ္စံုရတုမွ စကားလံုးေတြကို ၾကည့္ပါ....
" လွဆံုးတင့္ေန ၊ ထံုသေရလည္း ၊
ေထြေထြၾကည့္တိုင္း ၊ ျပစ္မ်ိဳး႐ိုင္းသည္ ၊
စံခိုင္းေလွာ္သစ္ ၊ ေရႊႏွယ္ႏွစ္မွ် ၊
တင္ျပစ္မစက္ ၊ လဲ့လဲ့ညက္ကို ၊
ထက္နတ္ဘံုေန ၊ ခုသာေႂကြသို႔ ၊
တင္ေခ် ႐ႈေျမာ္ ၊ အေက်ာ္ပ်ံ့မႊန္း ၊
ဝင္းၿငိမ့္ရႊန္းကို ၊ ေတာင္နန္းေနေလာ ၊
နတ္ေနေလာ ဟု .... "
ၾကည့္ပါ ... နတ္သွ်င္ေနာင္က ဓာတုကလ်ာ၏ အလွ
အာရံုေတြကို နိမိတ္ပံုေတြႏွင့္ေရးဖြဲ႔သြားခဲ့သည္ ။
လူတိုင္းနားလည္သည္ ။ လက္ခံသည္ ။ ဒါေတြက
လူမႈသဘာဝႏွင့္နီးစပ္ေသာ နိမိတ္ေတြ ၊ အရိပ္ေတြ
သာ ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတြင္သံုးေသာ နိမိတ္ပံုေတြ ကိုေရာ ဘာ
ေၾကာင့္နားမလည္ဟု တဖက္သတ္ျငင္းဆန္ၾကပါသ
နည္း ။ ကဗ်ာမဆန္ဟု အတၱဆန္စြာ ဆန္႔က်င္ၾကပါ
သနည္း ။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတိုင္းသည္ နားလည္ႏိုင္သည္
ဟု ကြၽန္ေတာ္မဆိုပါ ။ မသိစိတ္အလ်င္ကိုအေျခံခံေသာ
နိမိတ္ပံု သည္ လူတိုင္းနားလည္ႏိုင္သည္ေတာ့မဟုတ္။
ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာအုပ္စုႀကီးတစ္ခုလံုးကို ျပစ္တင္ေဝဖန္
ေသာ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ဆန႔္က်င္ ျငင္းဆန္
ပါသည္ ။ ကြၽန္ေတာ္သည္ " ကဗ်ာ " ဟူေသာေခါင္းစဥ္
ေအာက္မွ ကဗ်ာေရးသူတစ္ေယာက္သာျဖစ္ပါသည္ ။
အရပ္သံုးဘာသာစကားႏွင့္ ေျပာရလ်င္ အေဖ့အမ်ိဳး
ေတြဘက္လဲ မပါႏိုင္ ၊ အေမ့အမ်ိဳးေတြဘက္လဲ မပါႏိုင္
ေၾကာင္းပါ....
လြန္တာရွိ ၊ ဝႏၵာမိပါခင္ဗ်ားးးးးးးး ။
မီွျငမ္း ။ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ - ကဗ်ာ၏ သခၤါရႏွင့္
နိယာမ ။
အိမ္မက္ကြၽန္းဆိုဒ္တြင္တင္ထားေသာ -
စာေပသစ္မွ ထင္းရႉးရိပ္သို႔ (ေရးသူမသိပါ)
ဆရာသစၥာနီ ၏ သကၠရာဇ္မ်ဥ္းမ်ား ။
_____________________________________________
ကြၽန္ေတာ္၏ စာေပဝမ္းစာမျပည့္မႈေၾကာင့္ ထိခို္က္နစ္
နာမႉႏွင့္ အမွားရိွပါက အႏူးၫြတ္ေတာင္းပန္ပါသည္ ။
ဥပမာေပးရလ်င္ -
" ေလခ ေျမသက္
စ်ာန္ဝိတက္သို႔
သစ္ရြက္ေရာ္ရီ
ဣႏၵနီဝယ္
သိဂႋတစ္ဝက္
ဖက္၍ေဆးစံု
ျခယ္ေသာပံုလို ..."
အထက္ပါ သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္ေရးဖြဲ႔ခဲ့ေသာ ကဗ်ာကိုၾကည့္
ပါ ။ နိမိတ္ပံု ေတြ သေကၤတေတြ ကိုျမင္ပါသလားခဗ်ာ။
ဆက္လက္၍ နတ္သွ်င္ေနာင္စပ္ဆိုခဲ့ေသာ ႐ူပကလ်ာ
ဘြဲ႔ ပိုဒ္စံုရတုမွ စကားလံုးေတြကို ၾကည့္ပါ....
" လွဆံုးတင့္ေန ၊ ထံုသေရလည္း ၊
ေထြေထြၾကည့္တိုင္း ၊ ျပစ္မ်ိဳး႐ိုင္းသည္ ၊
စံခိုင္းေလွာ္သစ္ ၊ ေရႊႏွယ္ႏွစ္မွ် ၊
တင္ျပစ္မစက္ ၊ လဲ့လဲ့ညက္ကို ၊
ထက္နတ္ဘံုေန ၊ ခုသာေႂကြသို႔ ၊
တင္ေခ် ႐ႈေျမာ္ ၊ အေက်ာ္ပ်ံ့မႊန္း ၊
ဝင္းၿငိမ့္ရႊန္းကို ၊ ေတာင္နန္းေနေလာ ၊
နတ္ေနေလာ ဟု .... "
ၾကည့္ပါ ... နတ္သွ်င္ေနာင္က ဓာတုကလ်ာ၏ အလွ
အာရံုေတြကို နိမိတ္ပံုေတြႏွင့္ေရးဖြဲ႔သြားခဲ့သည္ ။
လူတိုင္းနားလည္သည္ ။ လက္ခံသည္ ။ ဒါေတြက
လူမႈသဘာဝႏွင့္နီးစပ္ေသာ နိမိတ္ေတြ ၊ အရိပ္ေတြ
သာ ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတြင္သံုးေသာ နိမိတ္ပံုေတြ ကိုေရာ ဘာ
ေၾကာင့္နားမလည္ဟု တဖက္သတ္ျငင္းဆန္ၾကပါသ
နည္း ။ ကဗ်ာမဆန္ဟု အတၱဆန္စြာ ဆန္႔က်င္ၾကပါ
သနည္း ။ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာတိုင္းသည္ နားလည္ႏိုင္သည္
ဟု ကြၽန္ေတာ္မဆိုပါ ။ မသိစိတ္အလ်င္ကိုအေျခံခံေသာ
နိမိတ္ပံု သည္ လူတိုင္းနားလည္ႏိုင္သည္ေတာ့မဟုတ္။
ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာအုပ္စုႀကီးတစ္ခုလံုးကို ျပစ္တင္ေဝဖန္
ေသာ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ဆန႔္က်င္ ျငင္းဆန္
ပါသည္ ။ ကြၽန္ေတာ္သည္ " ကဗ်ာ " ဟူေသာေခါင္းစဥ္
ေအာက္မွ ကဗ်ာေရးသူတစ္ေယာက္သာျဖစ္ပါသည္ ။
အရပ္သံုးဘာသာစကားႏွင့္ ေျပာရလ်င္ အေဖ့အမ်ိဳး
ေတြဘက္လဲ မပါႏိုင္ ၊ အေမ့အမ်ိဳးေတြဘက္လဲ မပါႏိုင္
ေၾကာင္းပါ....
လြန္တာရွိ ၊ ဝႏၵာမိပါခင္ဗ်ားးးးးးးး ။
မီွျငမ္း ။ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ - ကဗ်ာ၏ သခၤါရႏွင့္
နိယာမ ။
အိမ္မက္ကြၽန္းဆိုဒ္တြင္တင္ထားေသာ -
စာေပသစ္မွ ထင္းရႉးရိပ္သို႔ (ေရးသူမသိပါ)
ဆရာသစၥာနီ ၏ သကၠရာဇ္မ်ဥ္းမ်ား ။
_____________________________________________
ကြၽန္ေတာ္၏ စာေပဝမ္းစာမျပည့္မႈေၾကာင့္ ထိခို္က္နစ္
နာမႉႏွင့္ အမွားရိွပါက အႏူးၫြတ္ေတာင္းပန္ပါသည္ ။