စြယ္ေတာ္ေႂကြခန္း




၁။ အဝါေရာင္ ေဆာင္းရက္မ်ား ... ။ အဝါေရာင္ေဆာင္း
ရက္မ်ားထဲက မ်က္ရည္ဆန္တဲ့ႏွင္းစက္ေတြ ေနာက္ဆံုး
ေႂကြသြားတဲ့ေန႔မွာပါ ။ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ထဲက စကား
လံုးေတြ တခုခ်င္းဆြဲႏႈတ္ခံေနရတယ္ ။ ဒီအခ်ိန္ရဲ႕ယခင္
အတိတ္ေန႔ရက္မ်ားစြာကေတာ့ ခုလိုအိမ္မက္ဆန္မေန
ခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ ။ ခု ... ကြၽန္ေတာ့္သံသရာႀကီးဟာ
လည္မွ လည္ပတ္ေနေသးရဲ႕လား ။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုတာ
ေရာ ကြၽန္ေတာ္အျဖစ္ရိွေနေသးရဲ႕လား ။ ကြၽန္ေတာ္ ...
ဟာ ဘယ္ကအစျပဳခဲ့သလဲလို႔ ကိုယ့္မ်က္ႏွာေပၚ ကိုယ္
မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ကိုယ္​့ကိုယ္​ကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္ခ်င္တယ္ ။
ခပ္ေဝးေဝးဆီက အိပ္တန္းငွက္တို႔ အေတာင္ပံ႐ိုက္ခတ္
သံေတြ ဆည္းဆာထဲပ်ိဳ႕အက္က်ေနတယ္ ။

၂ ။ ထံုးစံေတြနဲ႔ မိုးခ်ဳပ္သြားတဲ့ညပဲ ။ ဓာတ္ျပားေဟာင္း
တစ္ခ်ပ္ထဲက ေျပးထြက္လာတဲ့ ေတးသြားလို အခ်ိန္ကို
ပ်င္းရိေလးတြဲေစတယ္ ။ ပန္းေတြအေႏွးျပကြက္နဲ႔ ပြင့္
ေနပံု ၊ နာရီလက္တံေတြ ျဖည္းညင္းေရြ႕လ်ားေနပံုေတြ
ဟာ အရာရာဆိတ္သုဥ္းေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ေတာ့
ေျခာက္ျခားေစတယ္ ။ ဓာတ္တိုင္မီးေရာင္ေအာက္မွာ
လမ္းေတြ ေသဆံုးေနၿပီး ၊ တိတ္ဆိတ္မႈဟာ အသက္႐ႈ
ေနေပါ့ ။ တခါတခါ ဘယ္အေၾကာင္းအရာေၾကာင့္မွန္း
မသိလန္႔ပ်ံတဲ့ ငွက္ဆိုးသံေတြကလြဲလို႔ ေလတိုးသံက
ေလးေတာင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ညပါပဲ ။ ပူေႏြးရိွန္းျမတဲ့
ထြက္သက္ေတြေပ်ာက္ဆံုးသြားရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား
ေကာင္းလိုက္မလဲလို႔ တခါတခါမိုက္မဲစြာ စဥ္းစား
ေတြးေခၚဖူးတယ္။ ဟင့္အင္း ... ရႈံးနိမ့္မႈ ၊ အဲဒီ ရႈံးနိမ့္
မႈနယ္ကလြဲရင္ ကြ်န္ေတာ့္မွာေျပးစရာေျမမရိွဘူးလို႔ပဲ
ကြ်န္ေတာ္သိထားတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ...
ေဟာဒီထံုးစံညေတြလို အႀကိမ္ႀကိမ္ေမွာင္မိုက္ေနခဲ့ဖူး
လို႔ပါပဲ ။ ကုိယ့္မ်က္ႏွာေပၚ ရွက္ေသြးတက္ျဖာခဲ့ဖူးတဲ့
လျပည့္ညေလးေတြကို လြမ္းရင္း ... ။

၃ ။ မနက္ျဖန္ခါမွာ ဘာေတြဆက္ျဖစ္မလဲ။ မနက္ျဖန္
ခါမွာဘာေတြဆက္ျဖစ္မလဲမ်ားစြာက နံနက္ခင္းေပါင္း
မ်ားစြာကို ေခါင္းခဲေစတယ္။ ေရႊအိုေရာင္တေခတ္လံုး
ျပဳတ္က်ေနတဲ့ နံနက္ခင္းေပါင္းမ်ားစြာ ကြ်န္ေတာ့္မွာရိွ
ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုရင္ အခုဘယ္သူမွယံုၾကည္မွာမဟုတ္ပါ
ဘူး။ ေကာ္ဖီခြက္မ်ားစြာ ေမွာက္က်ခဲ့တယ္ ...။ ပန္းအိုး
ေတြက်ကြဲခဲ့တယ္။ အိမ္မက္ထဲမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့
တဲ့ကိစၥမ်ားစြာ ကြ်န္ေတာ့္မွာရိွခဲ့ဖူးရဲ႕။ အရာအားလံုးၿပီး
ဆံုးသြားၿပီဆိုေပမယ့္ အခုမွအစျပဳတယ္လို႔ အေသအ
ခ်ာလက္ခံလိုက္ရျခင္းကေန ကြ်န္ေတာ့္ဘဝအစျပဳခဲ့
တယ္လို႔ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ တူးေဖာ္ေတြ႕ရိွခဲ့ပါ
တယ္။

၄ ။ ခုလိုေႏြဦးေပါက္ရာသီရဲ႕ စြယ္ေတာ္ပန္းရန႔ံေတြ...
ခ်ိဳအီေမႊးရွတဲ့ေန႔လည္ခင္းတစ္ခုမွာ ကြ်န္ေတာ္အသက္
ရႈေနရတဲ့အေၾကာင္းအရာကိုေတြ႔ရိွခဲ့တယ္။ ဒုကၡသစၥာ
လို႔ ရက္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ေနာက္က်ၿပီးမွ အခုလို
သိရရင္ ကြ်န္ေတာ့္အၾကည့္ေတြကို အဲဒီအခ်ိန္ကတည္း
က လႊဲဖယ္ပစ္မိေကာင္းပစ္မိပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္ပါတယ္္
ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ၾကည္ျဖဴစြာက်ဆံုးေန
တာပါ ။ " ဓားခ်င္းယွဥ္ခုတ္ရင္ေတာင္ ၊ သမုဒယအစုတ္
နဲ႔ အားယုတ္ေနတဲ့ သူရဲေကာင္းပါ " လို႔ ကြ်န္ေတာ္ေရး
ခဲ့ဖူးတယ္ ။ သူမကလြဲရင္ အလံုးစံုကန္းေနတဲ့ေကာင္ပါ
ပဲ။ သူမကေတာ့ သူမမ်က္ဝန္းအစံုေရွ႕မွာ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လူး
လြန္႔ေနတဲ့ က်ံဳးေရျပင္ကလြဲရင္ အလံုးစံုကန္းေနပံုရပါ
တယ္။ ေဘးက ကြ်န္ေတာ္ေငးၾကည့္ေနတာကိုေတာင္
မွ မသိပါဘူး။ သူမဘယ္သူလဲ ။ ယုဇနမခင္ပ်ိဳ လား ၊
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ျမဴႏွင္းေဝေသာညမ်ားထဲက ဗုဒၶဟူးနံနဲ႔စ
တယ္ဆိုတဲ့ မသီတာ လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ခ်စ္ျခင္း၏ 
နဂၢတစ္မ်ားထဲက မၾကည္ျပာ လား ၊ သူမမွာ နာမည္
တစ္ခုခုေတာ့ ရိွေကာင္းရိွမွာပါ ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့
" သစၥာ " လို႔သာ တစ္ဖက္သတ္ပညတ္ခဲ့ပါတယ္ ။
ကြ်န္ေတာ့္ကို ခြင့္ျပဳပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ ခြင့္လႊတ္ပါ သစၥာ ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ သစၥာ သည္
သာ ဒုကၡသစၥာ သို႔မဟုတ္ သမုဒယသစၥာ ရယ္ပါ ။

၅ ။ အဲဒီေန႔ကစၿပီး ခရမ္းေရာင္သစၥာပန္းေတြ ေစ်း
ကဝယ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ဘုရားတင္ေလ့ရိွတယ္။ ဆုမ်ား
စြာလည္း ေတာင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကိုယ့္အတြက္ကို
ေတာင္မွ ဆုမေတာင္းခဲဲ့ဖူးတဲ့ေကာင္က သူမနဲ႔ တခါ
ေလာက္ျပန္ဆံုေတြ႕ခ်င္ေၾကာင္းေတြနဲ႔ေပါ့။ နန္းေရွ႕
ကို ေန႔တိုင္းေရာက္ျဖစ္တယ္။ သူမရိွႏိုင္မယ္ထင္တဲ့
ေနရာမွန္သမွ် ကြ်န္ေတာ့္ေျခရာခ်င္းထပ္မိတယ္ေလ။
တခါျမင္ဖူးရံုနဲ႔ သတိရေၾကာင္းေတြထည့္ပိတ္ခံထား
ရတဲ့ စာအိတ္ျပာေလးဟာ ကြ်န္ေတာ္ပါ ။ အကယ္၍
မ်ား သူမနန္းေရွ႕မ်ားေရာက္မိလို႔ ေႏြဦးေလေျပေတြ
တသုန္သုန္တိုက္ခတ္ေနၿပီဆိုရင္ ၊ ရြက္ဝါေလးေတြ
ေျမေပၚရွပ္ေျပးေနၿပီဆိုရင္ ၊ ေရလိႈင္းခတ္သံေလး
ေတြ တခ်က္ခ်င္္းၾကားေနရၿပီဆိုရင္ သူမကို လြမ္းေန
ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိေစခ်င္တယ္။ လူတိုင္းဟာ တစ္
နည္းနည္းနဲ႔ ရူးသြပ္ေနၾကသူခ်ည္းပါပဲ ။ ဒါေပမယ့္ ၊
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သူမနဲ႔ပတ္သက္ရင္ နည္းလမ္း
ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ရူးသြပ္လိုက္ခ်င္တယ္။ ေဆာင္းမကုန္
ေႏြမပီသေသးတဲ့ ရာသီဦးေလးလို .... ။

" ထုိ႔ေၾကာင့္ သင့္ကိုႀကိဳဆိုအံ့ေသာငွာ ငါထြက္လာ
ၿပီ ၊ သင့္မ်က္ႏွာကို ႀကိဳးစားရွာ၍ ေတြ႕ၿပီ ... "
- (သုတၱံ ၊ ၇ : ၁၅)

၆ ။ ေအးစက္ေတာင့္တင္းတဲ့ အၾကည့္ေတြေရွ႕မွာ
ကြ်န္ေတာ္မတ္တပ္ရပ္ေနမိပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း
နန္းေရွ႕မွာပါပဲ။ ဇာတ္လမ္းထဲမွာလို မင္းသမီးေခါင္း
ေပၚက ကံ့ေကာ္ပန္းေလးျပဳတ္က်သြားလို႔ မင္းသား
က ေကာက္ယူၿပီးလွမ္းေခၚေပးတာ ၊ မင္းသမီးဆီ
က ပဝါျဖဴျဖဴေလးလြင့္က်လာလို႔ မင္းသားက ေျမေပၚ
ကေကာက္ၿပီး ျပန္သြားေပးတာ ၊ မေတာ္တဆ
မင္းသမီးခလုတ္တိုက္ၿပီး လဲက်မလိုျဖစ္သြားစဥ္မွာ
မင္းသားက ေဘးကေနလွမ္းထိန္းေပးခြင့္ႀကံဳလိုက္
တာမ်ိဳးေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ။ အဲဒီလိုအခြင့္ရရင္
ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္သိပ္ေပ်ာ္မိမွာေပါ့ ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ
ကံဆိုးစြာ အဲဒီအခြင့္ေတြမႀကဳံႀကိဳက္ခဲ့ရပါဘူးေလ။
အခုက သူမကို ကြ်န္ေတာ္ေငးေမာေနစဥ္မွာ သူမ
သိသြားတာပါ ။ ဘယ္ေလာက္ၾကာခဲ့မွန္းေတာင္မွ
ကြ်န္ေတာ္ သတိမထားမိေလာက္ေအာင္အထိေပါ့။
အခုလို သိသြားေတာ့လည္း ကြ်န္ေတာ္ ရွက္ကိုး
ရွက္ကန္လုပ္ေနရမွာလား ၊ အဟင္း လို႔ ရွက္ရယ္
ရယ္ၿပီး တဖက္လွည့္ထြက္သြားရမွာလား မသိပါ
ဘူး ။ သူမရဲ႕ ေအးစက္ေတာင့့္ေတာင္းတဲ့အၾကည့္
ေတြေအာက္မွာပဲ ေအးခဲစြာရပ္ေနရပါတယ္။ သူမ
ကြ်န္ေတာ့္ကို သတိထားမိၿပီလား ။ ကြ်န္ေတာ္က
ေတာ့ အဲဒီအၾကည့္ေတြကို သိမ္းဆည္းထားမိပါ
ၿပီ ။

၇ ။ အခ်ိန္ကာလယႏၱရားက သစ္ရြက္ေဟာင္းမ်ားေပၚ
နင္းျဖတ္ လည္ပတ္ေနၾက ။ အစိမ္းရင့္ရင့္မွ ဝါက်င္တဲ့
အထိ အာခံေနလိုက္ၾကပံု ။ သခၤါရတရားကလြဲလို႔
အရာအားလံုးေျပာင္းလဲဲေနၾကပံု ။ ေႏြထဲမွာ...။ ေစာင့္
စားလြမ္းေမာရျခင္း ေႏြထဲမွာ ။ အသံတိတ္ရုပ္ရွင္တစ္
ကားကို ေႏြကဖြင့္ျပလို႔ ...။ သူမက နန္းေရွ႕ကို မွန္မွန္
ေရာက္ရိွေနဆဲ ။ က်ံဳးေရျပင္ကိုေတြေဝေငးေမာေနဆဲ
ပါ။ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ
ခ်င္ခဲ့ပါဘူး ။ အရာရာ သဘာဝအတိုင္းသာရိွပါေစ ...။
ေျပာင္းလဲတိုင္း မေကာင္းဘူးဆိုတာ ရြက္ဝါေလးေတြ
သိပါတယ္။ ခေရတန္းေလးသိပါတယ္ ။ ျဖဴေမြ႔ႏုညံတဲ့
သူ႔မ်က္ႏွာျမင္ေနခြင့္ကေလးသာ ေန႔တုိင္းရေနရရင္
ျပည့္စံုပါၿပီလို႔ ႏွလံုးသားက သိေနပါတယ္။ အခ်စ္ဆို
တာ ဘာလဲသိဖို႔က ကြ်န္ေတာ့္ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ
ႏွလံုးသားေရးရာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ဘုရားတင္ေနက်ျဖစ္
တဲ့ ခရမ္းေရာင္သစၥာပန္းေတြရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ
ရယ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ခ်စ္တာကို ခ်စ္တယ္လို႔
သိဖို႔ပဲ လိုအပ္တာမဟုတ္လား။ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္
ရြံ႕တာက ေနဝင္ေစာမွာရယ္ ၊ ေႏြေႏွာင္းသြားမွာ
ရယ္ ၊ ခရမ္းေရာင္သစၥာပန္းေတြတံုးသြားမွာရယ္ ၊
အခ်စ္မခံလိုက္ရခင္ မုန္းသြားမွာရယ္ေပါ့ ။ ဒါပါပဲ ။

၈ ။ နန္းေရွ႕ခေရတန္းဟာ အလြမ္းဆိုင္ပဲ ။ အၿမဲလို
လို လြမ္းရျခင္းေတြ ဘယ္ဘက္ရင္အံုေပၚက အိတ္
ကပ္ေလးထဲ ထည့္ေပးတတ္တယ္။ ဒါတင္ပဲလား ။
မဟုတ္ပါဘူး ။ အဲဒီေန႔က နံ႔သာေရာင္အဆင္နဲ႔လာ
ခဲ့တဲ့ေန႔ကပါ ။ ရက္ေန႔ေတြကုန္လြန္လာတာနဲ႔အမွ်
သူမ ဘာအေရာင္ႀကိဳက္တတ္တာကအစ ဘယ္လို
ဖိနပ္ကိုမွသူစီးတတ္တာမ်ိဳးအထိ ကြ်န္ေတာ္သိေနခဲ့
ပါၿပီ ။ သူမဘယ္မွာေနတယ္ သူမဘယ္သူဘယ္ဝါ
ျဖစ္တယ္ဆိုတာက လြဲလို႔ေပါ့ ။ ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳးစား
မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္က မထိုက္တန္သူပါ။
ကြ်န္ေတာ့္အေၾကာင္းေတြ ခ်ေရးထားတာ မွတ္စု
စာအုပ္ထဲမွာအမ်ားႀကီးပဲ ၊ ေနာက္ သစၥာ ဆိုတဲ့
အမည္နာမေလးတစ္လံုးတိုးလာတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္
ရင္ထဲမြန္းၾကပ္ေနတယ္။ သူမရပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ေနရာကို
ကြ်န္ေတာ္သြားတယ္။ သံခြ်န္ေလးထက္မွာ သူမ
တစ္စံုတစ္ခုခ်ိတ္ဆြဲထားခဲ့တယ္။ ဖန္ပုလင္းေသး
ေသးေလးတစ္လံုးကို အျပာေရာင္ခ်ည္ၾကိဳးကေလး
ကေလးနဲဲ႔ဆြဲထားခဲ့တာပါ။ အထဲမွာ ေရႊမႈန္ ေငြမႈန္
ကေလးေတြ တလဲ့လဲ့ဝင္းေတာက္ေနတယ္ ။
အထဲမွာ တဝက္ေခါက္ထည့္ထားတဲ့ အဝါေရာင္
သမ္းစ စြယ္ေတာ္ရြက္ကေလးတစ္ရြက္ နဲ႔အတူ ျဖဴ
လႊလႊ စာရြက္ေခါက္ေလးတစ္ခု ...။

၉ ။ ညကို ဓမၼနဲ႔ အဓမၼက လြန္ဆြဲေနတယ္။ အေမွာင္
ဟာ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ စႏၵရားခလုတ္ေတြေပၚကို
ျဖတ္ေျပးသြားသလိုမ်ိဳး ခ်ဥ္းနင္းဝင္ေရာက္လာတယ္။
ဖေယာင္တိုင္မီးေရာင္ဟာ စိတ္ရဲ႕အေျခအေန ၊ ဘဝ
ရဲ႕အေျခအေနကို ထင္ဟပ္ေလာင္ၿမိဳက္လို႔ ။ မီးေရာင္
ေရွ႕မွာ ကြ်န္ေတာ့္ဆႏၵကိုညွိဳ႕စားေနတဲ့ ဖန္ပုလင္း
ငယ္တစ္လံုး ။ ကြ်န္ေတာ့္သိလိုမႈကို စီးခ်င္းထိုးေနၿပီ။
ခ်ိဳးေဖာက္မွာလား ၊ ေစာင့္ထိန္းမွာလားဆိုတဲ့ ကိုယ္
က်င့္တရားကိုလည္း စမ္းသပ္ေနၿပီ။ ဖေယာင္းတိုင္
မီးကိုပဲ ကြ်န္ေတာ္မႈတ္ၿငိွမ္းျဖစ္ခဲ့တယ္။ သက္ငယ္အ
မိုးက ယိုက်လာတဲ့ၾကယ္ေရာင္ေတြက လွလိုက္တာ။
ကြ်န္ေတာ့္ဘဝမွာ ခုလိုအျပစ္ကင္းကင္းလွပတဲ့ ည
ေတြ မ်ားမ်ားစားစားရိွမေနခဲ့ဖူးပါဘူး။ ၾကယ္ေရာင္
ေတြက ဘုရားတင္ထားတဲ့ ခရမ္းေရာင္သစၥာပန္းခက္
ေတြေပၚအထိ စီးက်ေနတယ္။ မဆီမဆိုင္ သတိရပိုင္
ခြင့္ကေလးထဲ ကြ်န္ေတာ္ခုန္ခ်ဖို႔ ဘယ္ေလာက္သတၱိ
ေမြးခဲ့ရတယ္မွတ္လဲဲ။ သစၥာကို ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပခ်င္
တဲ့အေၾကာင္းေတြဟာ ေဟာဒီ သမုဒယညမ်ားထဲက
ၾကယ္လဲ့ညေတြပါ။ တစ္ေထာင့္တစ္ညၾကာခဲ့ၿပီေနာ္။
ကြ်န္ေတာ္ရရိွခဲ့တဲ့အရာကေတာ့ စြယ္ေတာ္ရြက္က
ေလးရဲ႕ဖန္ပုလင္းေလးတစ္လံုးရယ္ ၊ ဘယ္သူ႔မွေဝ
မွ်မေပးဖူးတဲ့ လြမ္းရခ်ိန္ေတြရယ္ ၊ ဘယ္လိုမွေမ႔မရ
တဲ့ ၆၆ လမ္းေပၚက ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ မ်က္ႏွာကေလး
ရယ္ ၊ ဒါပါပဲ။ တေန႔ေတာ့ တခုခုေတြရိွလာဦးမွာပါ ၊
လို႔ မေမွ်ာ္လင့္ရဲစြာ ေမွ်ာ္လင့္ရတာပါပဲ ။ အဲဒီေနာက္
မွာေတာ့ ေနရာမွာမရိွေတာ့တဲ့ စြယ္ေတာ္ပုလင္းေလး
ကို သူမႏွေျမာတသေနပံုမရေတာ့ပါဘူး။ အင္းေလ
ထားရစ္ခဲ့တာပဲ ... ။

၁၀ ။ " ထိုအရပ္၌ သခ်ႋဳင္းသားရိွေၾကာင္း၊ ထုိမိန္းမ၏
ဧည့္သည္တို႔သည္ မရဏာႏိုင္ငံအနက္ဆံုး၌ ေနထိုင္
ေၾကာင္းကို ထုိေယာက္်ားသည္ မသိ မမွတ္ "
- ( သုတၱံ ၊ ၉ : ၁၈ )

ကြ်န္ေတာ့္ သမုဒယသစၥာက ခေရပင္ေအာက္မွာရပ္
ေနတယ္။ ဒုကၡသစၥာ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ခပ္လွမ္း
လွမ္းကေနပဲေပါ့။ သူမ ဘာေတြေတြးေနသလဲ ... ။
ဟသၤာျပဒါးေရာင္နံရံကို လြန္ေျမာက္ၿပီးေတာ့ သူမ
အၾကည့္ေတြထဲမွာ ဘာေတြမ်ားရိွေနသလဲ။ ဒီေန႔
ေတာ့ ခါတိုင္းေန႔ေတြလို သူမမ်က္ႏွာေလးညိွဳးလ်မ
ေနပါဘဲ လန္းဆန္းေနပါတယ္။ ေၾသာ္ ... ကြ်န္ေတာ္
ေပ်ာ္ရေပါ့ ။ ေႏြဦးေလေျပညင္းက သူမနဖူးေပၚက
ဆံႏြယ္ခက္ေတြကို တိုးသက္ေနတယ္။ ေႏြဦးမွာ
အေရာင္ ၊ ရနံ႔ ၊ အရသာ အားလံုးရိွေနတယ္။ သူမ
ကို ကြ်န္ေတာ္ေငးေနဆဲ ၊ သူမကလည္း တစံုတရာ
ေတြဆီေငးေနဆဲ။ ေငးေမာရာေတြမတူညီသလိုပဲ
ေတြးေတာရာေတြလည္း မတူညီၾကပါဘူး ။ အင္း
သူမ စိတ္ထဲဝင္ၾကည့္လို႔ရရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား
ေကာင္းမလဲလို႔ပါ။ သံုးႏွစ္နီးပါး ၾကာခဲ့ေပမယ့္ အ
ရာရာ အရင္အတိုင္းပါပဲ။ စြယ္ေတာ္ရြက္နဲ႔ ဖန္
ပုလင္းငယ္ေလးကအစ သူမမ်က္ႏွာ တည္ၾကည္
ရင့္က်က္ေနပံုအဆံုး အရင္အတုိင္းပါပဲ။ အင္း ....
ကြ်န္ေတာ္သာ ေျပာင္းလဲေနတာ။ အခ်စ္ဟာ ခ်စ္
သည္ထက္ခ်စ္လာတာနဲ႔အမွ် ျမတ္ႏိုးျခင္းအဆင့္
ကို ကူးေျပာင္းလာတာ။ ကြ်န္ေတာ္ျမတ္ႏိုးရတဲ့
ကဗ်ာေတြကုိ ျမတ္ႏိုးသလိုျမတ္ႏိုးမိတာ။ ကဗ်ာရဲ႕
သစၥာတရားကိုျမတ္ႏိုးသလို သစၥာကိုခ်စ္ခင္ျမတ္
ႏိုးတာ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မပါ ၊ ရပိုင္ခြင့္မပါ ၊ ရမၼက္မ
ပါတဲ့ အျဖဴစင္ဆံုးက်ဆံုးမႈ ။ အဲဒီ က်ဆံုးမႈထဲမွာမွ
ခုလိုတဒဂၤေတြနဲ႔ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးေနရတဲ့ေအာင္
ျမင္မႈေတြကို ဘာနဲ႔မွလဲယူလို႔မရပါဘူး။ အေဝးက
ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ သစၥာသီခ်င္းသံ လြင့္ပ်ံ႔လာတယ္။

၁၁ ။ မၾကာမီ ေနဝင္ေတာ့မယ္ ။ သူမ ရိွေနဆဲ ... ။
ၾကည္လင္ႏုညံ့ေနတဲ့မ်က္ႏွာကလြဲရင္ ေက်ာက္ရုပ္
လို မတုန္မလႈပ္ရပ္ေနဆဲ။ ဒီပံုသ႑ာန္က ကာလ
မ်ားစြာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ မၾကာမီ လူငယ္တစ္ေယာက္
သူမနံေဘးကိုေရာက္လာတယ္။ တစ္ေယာက္ကုိ
တစ္ေယာက္ အၾကာႀကီးေငးရီေနၾကတယ္။ ဘာ
ေတြလဲ ... ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ လက္ကို
ဆုပ္ၿပီး စကားေတြေျပာေနၾကတယ္ ။ ဘာေတြလဲ။
ကြ်န္ေတာ္ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားေနတယ္။ ဘာလို႔
လဲ။ ၿပီးေတာ့ ... ။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္လက္ကုိ
တစ္ေယာက္တြဲရင္း သူတို႔ထြက္ခြာသြားၾကတယ္။
ဘယ္အထိလဲ။ ျပန္လာမွာလား ။ ျပန္မလာေတာ့
ဘူးလား။ ထိုလူငယ္ဟာ ဒီေနရာမွာသူမရိွေနရျခင္း
ရဲ႕ အေၾကာင္းအရာလား။ ေစာင့္စားသူက သူမ
လား ၊ ကြ်န္ေတာ္လား ။ ဒါမွမဟုတ္ ထိုလူငယ္မ်ား
လား။ ဒါေပမယ့္ က်န္ခဲ့သူကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ပါ ။
ေၾကကြဲမႈဟာ ပုဇြန္ဆီေရာင္ေတာက္လ်က္ရိွတယ္။
ေရလိႈင္းခတ္သံ ၊ သစ္ရြက္ေၾကြသံ ၊ ရင္ခုန္သံ 
သို႔မဟုတ္ နွလံုးတုန္သံ ၊ ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္ကမွန္း
မသိလြင့္ပ်ံ႕လာတဲ့ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ သစၥာသီခ်င္းသံ ။

၁၂ ။
ထိုေနရာမွာ ... သမုဒယသစၥာမရိွေတာ့ ၊ ကြ်န္ေတာ္
မရိွေတာ့ ၊ ဒုကၡသစၥာမရိွေတာ့ေပမယ့္ ဘုရားစင္မွာ
ခရမ္းေရာင္သစၥာပန္းေတြရိွေနဆဲ။ ေႏြဦးညေနခင္း
မ်ားမွာ အတိတ္ဟာ အရိပ္သဖြယ္ ရိွေနဆဲ။ ရိွေနဦး
မယ္။ ကာလတစ္ခုအထိ သို႔မဟုတ္ ကာလတစ္ခု
အလြန္ထိေပ့ါ ။ အရင္ကလို အခုလည္းတစ္ေယာက္
တည္းေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္မာ်း ဝင္သက္တိုင္းဟာ
ေၾကကြဲစရာေကာင္းေနခဲ့ပါလိမ့္ ။ တစ္ေယာက္တည္း
ေပမယ့္ ႏွစ္ေယာက္လိုခံစားခဲ့ရတဲ့ ေန႔ေတြကို ဘာ
လို႔မ်ား ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မိပါလိမ့္ ။ ေကာင္းကင္
ကို ႏွစ္ေယာက္စာေငးတယ္ ။ ခုိေတြကိုလည္း ႏွစ္
ေယာက္စာေကြ်းတယ္ ။ တစ္ေယာက္တည္းေပမယ့္
ရုပ္တျခား ၊ နာမ္တျခား ။

မင္းခသူ
၂၁.၂.၁၇