ျမဴေတြအုံ႔ဆိုင္း ေဝ့မႈိုင္းရီ



ေႏြ ေန႔လယ္ခင္းမွာ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စရာ ေကာင္းလွသည္။ လမ္းမႀကီးေပၚမွာေတာ့ အပူေရာင္ေတြ အေငြ႕ပ်ံတက္ေနသည္။ သစ္ရြက္တခ်ိဳ႕ ေႂကြက်ေနသည္။ ႏြားႏုိ႔ပုံးေတြ အျပည့္တင္ထားသည့္ ျမင္းလွည္းတစ္စီး ေျမာက္ဘက္ ရြာသာရပ္ဆီ ဒုန္းစိုင္းၿပီး ေမာင္းသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္မွာ သစ္ရြက္ေႂကြေတြႏွင့္ အပူေငြ႕ေတြၾကား စီးေမ်ာသြားသည္။ 

ေဟာသည့္ ၿမိဳ႕ကေလးက သည္ကေန႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္ခြာသြားေတာ့မည္။ အခုထိုင္ေနသည့္ ေတာသည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလး ဆီကိုလည္း ေနာက္ထပ္ ဘယ္အခ်ိန္မွ ျပန္ေရာက္လာဦးမလဲ ဆိုတာ မေသခ်ာဘဲနဲ႔ေပါ့။ ေဈးအတြင္းမွာ ရွိသည့္ ေဟာသည့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလး၏ ေဟာသည့္ ေနရာမွာ ထိုင္ၿပီး သည္ျမင္ကြင္းေတြ သည္အေရာင္ေတြကို ၾကည့္ကာ သည္မွာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ အခုေတာ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္မွ် ေနထိုင္ခဲ့သည့္ သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္ခြာသြားေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ေတြ ရီေဝေနသည္။ လြမ္းစရာ ေကာင္းေနသလိုလည္း ခံစားေနရျပန္သည္။ 

တကယ္ေတာ့ သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ လြမ္းစရာ ဘာအရာမွ် မရွိေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလုံးသားက ခံစားသိရွိ ေနျပန္သည္။ သည္ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ အထီးက်န္ ဆန္ဆန္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီသင္တန္းမွ ဆင္းၿပီး မိဘရပ္ထံသို႔ မျပန္ဘဲ သည္မွာပင္ အိမ္ခန္းကေလး တစ္ခုငွားၿပီး ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလထိ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း အသိမိတ္ေဆြ သိပ္မရွိခဲ့။ ပန္းခ်ီသင္တန္းမွ ဆင္းၿပီး ပန္းခ်ီပညာျဖင့္သာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳမည္ဟု စိတ္ကူးခဲ့ေသာ္လည္း လူအမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရေသာ စီပြားေရး ပန္းခ်ီလုပ္ငန္းမ်ားကို ဟုတၱိပတၱိ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ့္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ မလႊဲမေရွာင္သာ လုပ္ရေသာ အခါမ်ားေတာ့ ရွိခဲ့ပါသည္။ မ်ားစြာေသာ ေန႔ရက္မ်ား၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ အျခားလူမ်ားအတြက္ ဘာမွ်ထူးျခားသူ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ခဲ့သျဖင့္ အျမဲတမ္းလိုပင္ တစ္ဦးတည္း ေနထိုင္ခဲ့ရသည္။ ဘဝ၏ ေႏြးေထြးမႈတို႔ အစား ေအးစက္ ထုံထိုင္းစြာေသာ ေန႔ရက္ေတြကို ကုန္ဆုံးခဲ့ရသည္။ ေန႔လယ္ ေန႔ခင္းမ်ား၌ သည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ကေလးတြင္သာ တစ္ေနကုန္ ထိုင္ေနတတ္ၿပီး ညေနခ်ိန္မ်ားတြင္ အရက္ဆိုင္သို႔ ေရာက္သြားတတ္သည္။ 

သည္ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ ေရာက္ကာစကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မိတ္ေဆြ အနည္းငယ္ ရခဲ့ဖူးသည္။ ၾကာလာေသာအခါ ထိုမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း စိတ္ခ်င္းေဝးသြားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ထိုလူမ်ား မသင့္ျမတ္ၾကေသာေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ဆြဲေဆာင္မႈ မရွိဘဲ သာမန္ ဆက္ဆံမႈအဆင့္မွ တျဖည္းျဖည္း ေဝးသြားၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ လူ အမ်ားႏွင့္ ထိုသို႔ ၾကာရွည္စြာ မဆက္ဆံႏုိင္ရာတြင္ အျခားလူမ်ားထက္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ပိုၿပီး ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ရွိမည္ ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာကိုမွ် အျခားသူမ်ား စြဲလမ္း အမွတ္ရေအာင္ ေျပာဆိုႏုိင္သူ မဟုတ္။ လူအမ်ားမႏွစ္သက္ေသာ္လည္း စြဲလမ္းအမွတ္ရ ေစႏုိင္သည့္ ျငင္းခုံေျပာဆိုျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ပင္ ကိုယ့္အယူအဆ တစ္ခုကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရဲသူ မဟုတ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အျခားလူမ်ားအတြက္ စိတ္ဝင္စားစရာ မေကာင္းလွဘဲ ပ်င္းရိ ၿငီးေငြ႕စရာလူ တစ္ ေယာက္သာ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ 

ထိုသို႔ လူအမ်ားႏွင့္ ၾကာရွည္စြာ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ႏုိင္စြမ္း မရွိေသာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အလြန္ကံဆိုးလွသူ တစ္ဦးႏွင့္ေတာ့ အေတာ္ၾကာ မိတ္ေဆြအျဖစ္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကဖူးပါသည္။ ထိုမိတ္ေဆြ၏ ကံဆိုးမႈမွာ အိမ္ေထာင္ေရး ကိစၥ၌ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ေခတ္ပညာကို အေတာ္အတန္ သင္ယူခဲ့ဖူးၿပီး သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာေသာ သူေဌးတစ္ဦး၏ သမီးႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့သည္။ သူ႔ေယာကၡမမ်ား၏ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနရၿပီး သူ႔မိန္းမ၏ ဩဇာလႊမ္းမိုးျခင္းကို ခံေနရသည္။ ေန႔စဥ္ စိတ္မခ်မ္းသာမႈ၊ မေပ်ာ္ရြင္မႈမ်ားျဖင့္ သူ႔႐ုပ္ရည္မွာ သူ႔အသက္ထက္ ဆယ္ႏွစ္ခန႔္မွ် အိုစာေနေတာ့သည္။ သူ၏ ေရြးခ်ယ္မႈ မွားယြင္းခဲ့ျခင္းအတြက္ သူေနာင္တ ရေနပုံမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထြန္ယက္ခဲ့ရသည့္ ႏြားအိုႀကီး တစ္ေကာင္ကို သြားၿပီး သတိရေစေတာ့သည္။ 

“သူ႔ တိုက္ေတြ၊ ကားေတြ၊ သူ႔မွာ ရွိသမွ် စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ အားလုံးကို ကၽြန္ေတာ္ ပိုင္တယ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ ... သူ႔ပစၥည္း ဥစၥာေတြ အားလုံးကို ပိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတာ့ သူက ပိုင္ျပန္ေရာဗ်” ဟု ေျပာတတ္သည္။ 

“က်ဳပ္မွာ တကယ္တာမ္း ခ်စ္ရတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့တယ္ဗ်” ဟူ၍ သူ႔ဇာတ္လမ္းကို အစခ်ီကာ တအီအီ ငိုေႂကြးေတာ့သည္။ 
“အင္း ... က်ဳပ္ဟာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ အေဖ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ရင့္က်က္ခဲ့ပါၿပီဗ်ာ၊ ရင့္က်က္တယ္ဆိုရင္ ဘာျဖစ္လို႔ ငိုေနရတာလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနရတာလဲလို႔ ေမးၾကလိမ့္မယ္။ ရင့္က်က္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ထဲမွာ မ်က္ရည္ေတြ၊ ငိုေႂကြးျခင္းေတြ မပါဘူးလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က ယူဆၾကတာကိုး ...” ဟု သူ႔ဟာသူ ေျပာၿပီး ငိုျပန္ေတာ့သည္။ 

ထိုမိတ္ေဆြ ေသဆုံးသြားေသာ ေန႔က သူ႔အသုဘကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္မပို႔ျဖစ္ခဲ့။ အျခား တစ္ေနရာသို႔ ခရီးသြားေနခိုက္ ျဖစ္သည္။ 
သူ႔အေၾကာင္း ျပန္ေတြးရင္း အပူေငြ႕ေတြႏွင့္ တုန္ခါေနသည့္ လမ္းမႀကီးဆီ ကၽြန္ေတာ္ ေငးေမွ်ာ္မိျပန္သည္။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း သည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ ေန႔တိုင္းလိုလိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ ထိုင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ သည္ေန႔ရက္ေတြ အားလုံး ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ တစ္စုံတစ္ရာ အမွတ္ရစရာ ဘာမ်ား ရွိခဲ့ပါသလဲ။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ႏွင့္ အမွတ္ရစရာ ဘာစကားေတြ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဘာမွ် ထူးျခားမႈ မရွိခဲ့ပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ပူျပင္းေသာ ေနေရာင္ေအာက္တြင္ အေၾကာင္းမရွိလ်က္ဘဲ စိတ္ဓါတ္ေတြ တက္ႂကြေနခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ အဆုံးစြန္ထိ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ေနခဲ့ဖူးသည္။ သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ အျခားလူမ်ားလို ကၽြန္ေတာ္သည္ စစ္တုရင္ထိုးဖို႔လည္း ဝါသနာ မပါခဲ့။ ေသာလုံးပြဲ အေၾကာင္း၊ တရားဓမၼ အေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသား မင္းသမီး အေၾကာင္း၊ အဆိုေတာ္မ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း မေျပာတတ္ခဲ့။ တစ္ေယာက္တည္းပင္ ႐ုပ္ရွင္ သြားၾကည့္ေနတတ္ခဲ့သည္။ စာအုပ္တစ္အုပ္ ထိုင္ဖတ္ေနျဖစ္ခဲ့သည္။ သည္ ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ သည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သည္ လူအမ်ားဆုံး ေသာက္ေသာ ဆိုင္ကေလး ျဖစ္သည္။ နံနက္လင္းခ်ိန္မွ ကိုးနာရီ၊ ကိုးနာရီခြဲထိ လူတအား စည္ကားသည္။ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၿပီးမွ ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္ အသီးသီးသို႔ သြားၾကသည္။ အမ်ားစုမွာ ႐ုံးသူ ႐ုံးသားမ်ား၊ ပန္းထိမ္ ဆရာမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ကား စက္ျပင္ႏွင့္ တြင္ခုံ အလုပ္သမားမ်ား၊ ေမြးျမဴသူမ်ား၊ ႏြားႏုိ႔ညႇစ္သူမ်ား စသည္ျဖင့္ လုပ္ငန္းစုံလွသည္။ 

သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ လူငယ္အမ်ားစုမွာ စိတ္အားတက္ႂကြ ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈ သိပ္မရွိလွေသာ္လည္း သူတို႔မ်က္ႏွာမွာ ေဖာ္ေရြမႈ အျပည့္ ရွိေနတတ္ၾကသည္။ ခင္မင္ႏွစ္သက္စရာ ေကာင္းလွသည္။ မိန္းကေလး အမ်ားစုမွာ ေဆးလိပ္ခုံ လုပ္ငန္း၊ အခ်ိတ္ထဘီ ရက္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္း၊ စက္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္း စသည့္တို႔ကို လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ပညာတတ္မ်ား၊ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ႐ုံးဝန္ထမ္းမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အမ်ားစုမွာ ႐ုပ္အဆင္းသြင္ျပင္ တင့္တယ္ၿပီး အသားအရည္ စိုျပည္ၾကသည္။ လူႀကီးပိုင္းတြင္ ႏုိင္ငံေရးသမားေဟာင္း ႀကီးမ်ား၊ အစဥ္အလာ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝသူမ်ား ေပါမ်ားသည္။ တရားဓမၼ လိုက္စား ေဆြးေႏြးမႈကို ခုံမင္ၾကသည္။ အမ်ားစုမွာ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး လႈႀကီးလူေကာင္းဆန္ဆန္ ေျပာဆို ေနထိုင္မႈကို ဂုဏ္ယူ တတ္ၾကသည္။ 

ကၽြန္ေတာ့္ ဗီဇကိုက ထုံထုံထိုင္းထိုင္း ေနတတ္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္အတြက္ သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ လူႀကီး လူေကာင္းမ်ား၊ ခင္မင္စရာ ေကာင္းလွသည့္ လူငယ္မ်ား၊ လွပေခ်ာေမာသည့္ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြ ျဖစ္မႈ မရွိခဲ့ရေသာ္လည္း သည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးတြင္ ဆယ္ႏွစ္ဆယ္မိုး ေန႔စဥ္လို လာေရာက္ေနထိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလုံးသား၌ အမွတ္တရ ရွိေန ရေသာ လူတခ်ိဳ႕ေတာ့ ရွိပါသည္။ ထိုလူမ်ားမွာ သည္ၿမိဳ႕ကေလးက အျခားလူမ်ားႏွင့္ေတာ့ ကြဲျပားျခားနားလွသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ ကံဆိုးလြန္းလွသူ ကဲ့သို႔ပင္ သူတို႔၏ ဝိညာဥ္မွာ ထာဝစဥ္ နာၾကည္းေၾကကြဲေနၾကသူမ်ား ျဖစ္လိမ့္မည္။ 

သူတို႔အထဲမွာ ပထမဆုံး ေျပာလိုသူမွာ အေဆြးသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူ႔နာမည္ကိုေတာ့ “ကိုေဆြးေမာင္” ဟုသာ ေခၚၾကပါစို႔။ သူ႔ မ်က္ႏွာမွာ အျမဲတမ္းပင္ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ေနသည့္ အသြင္ကို ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။ သူသည္ တစ္ေယာက္တည္းသာ အေဆြးမ်ားျဖင့္ ေငးေမာရင္း ထိုင္ေနတတ္သည္။ ဤသို႔ တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္ေနျခင္းျဖင့္ သူ႔ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ စိတ္ကူးစိတ္သန္း အသစ္အဆန္းမ်ား ဝင္ေရာက္လိမ့္မည္ဟု သူ ယုံၾကည္ထားေၾကာင္း ေျပာျပေလ့ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ သူသည္ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး၌ ဘာအရာကိုမွ် မည္မည္ရရ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ဖူးသူ မဟုတ္။ ဤၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ၿပီး ဤၿမိဳ႕ကေလး၌ပင္ အ႐ုိးထုတ္ရန္ ၾကံရြယ္ထားဟန္ တူသည္။ သူ႔မိဘမ်ား ရွိစဥ္က အေတာ္အတန္ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝခဲ့ေသာ္လည္း၊ ယခု ထို စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား မရွိေတာ့ေပ။ 

သူ႔ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ အလိုအေလ်ာက္ ဝင္ေရာက္လာလိမ့္မည္ဟု သူ ယုံၾကည္ထားေသာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားမွာလည္း သူ႔ဘဝ ျဖတ္သန္းမႈ၏ ေသးမႊားေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားထဲမွ တိုးထြက္လာခဲ့ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ၿပီး မေရရာေသာ ေနာင္တတရားႏွင့္ သံေဝဂဆန္ဆန္ အေတြးမ်ားသာျဖစ္သည္။ သံေဝဂဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း၊ သစ္ပင္ တစ္ပင္ထက္တြင္ အခက္အလက္ ေဝဆာေနျခင္းမွ ပူျပင္းေသာ ေႏြရာသီ၌ အလိုေလ်ာက္ ေႂကြက်ခဲ့ရသည့္ သေဘာထာရားထက္ မည္သို႔မွ် ပိုမိုမေလးနက္ေသာ အလိုအေလ်ာက္ ကုန္ဆုံးခဲ့ရေသာ သူ႔ဘဝ၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ျပန္လည္ တမ္းတျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။ 

ေနာင္တ ဆိုသည္မွာလည္း ထို႔အတူပင္။ သူ႔ဘဝ၌ မျဖစ္ခဲ့ရသမွ်တို႔ကို ျပန္လည္တမ္းတျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သူ႔ဘဝ၌ တကယ္တမ္း ျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေသာအရာမွာ ဘာျဖစ္သည္ဟူ၍ သူကိုယ္တိုင္ မသိျပန္။ ဤသို႔ျဖင့္ ခါးသီးေသာ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳ တစ္ခုမွ် မပါဘဲလ်က္ အလိုအေလ်ာက္ ေၾကကြဲေနေသာ ေနာင္တႏွင့္ သံေဝဂတရားတို႔ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳေနရေသာ သနားစရာ ဘဝတစ္ခုကို သူပိုင္ဆိုင္ေနေတာ့သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ထာဝစဥ္ပင္ အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဖို႔ခက္သည့္ အသြင္ကို ေဆာင္လွ်က္ အျမဲတမ္းလိုပင္ တိတ္ဆိတ္စြာ ထိုင္ေနတတ္ရာ ညေပါင္း မ်ားစြာ၌ သူ႔ဝိညာဥ္မွာ ည၏ေမွာင္မိုက္ျခင္းထဲသို႔ တေရြ႕ေရြ႕ တိုးဝင္ေနၿပီး ေန႔ေပါင္းမ်ားစြာ၌ သူ႔ဝိညာဥ္မွာ က်ယ္ျပန႔္ေသာ အလင္းေရာင္ထဲသို႔ ထြက္ေျပးေနသလား ေအာက္ေမ့ရေတာ့သည္။ သူသည္ ပန္းနာရင္က်ပ္ ေရာဂါကိုလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံစားေနရသူျဖစ္ရာ သူ႔လည္ေခ်ာင္းထဲမွ သလိပ္မ်ားကို ခက္ခဲစြာမ်ိဳခ်ေနပုံမွာ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလုံးအား မ်ိဳခ်ေနရ သကဲ့သို႔ရွိၿပီး ၾကည့္ရသည္မွာ ရင္ေမာစရာ ေကာင္းလြန္းလွေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ကိုေဆြးေမာင္ကဲ့သို႔ပင္ လမ္းမေပၚမွ အပူေရာင္မ်ားကို အဓိပၸါယ္လုံးဝ မရွိဘဲႏွင့္ အဓိပၸါယ္တစ္ခုခု ရွိေလဟန္ ေငးၾကည့္ေနတတ္ခဲ့သည္။ သည္ဆိုင္ကေလးတြင္ ကက္ဆက္ေခြဖြင့္ျခင္း လုံးဝမရွိ။ သို႔ရာတြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေနာက္ေျပာင္ရယ္ေမာၾကသံ၊ စားပြဲထိုးေလးမ်ား အခ်င္းခ်င္း မွာၾကားသံ၊ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူ ကိုေအာင္စိုး၏ ေစခိုင္းသံတို႔ျဖင့္ အျမဲတမ္းလို ဆူညံ ေနတတ္သည္။ ဆိုင္ကေလးမွာ သူတို႔ ဖခင္ႀကီး အဆင္းရဲ၊ အပင္ပန္းခံကာ စတင္ပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယခု ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ ညီအစ္ကိုတစ္ေတြက ဦးစီးလုပ္ကိုင္ေနၾကသည္။ သည္လက္ဖက္ရည္ လုပ္ငန္းျဖင့္ပင္ သည္ၿမိဳ႕ေလး၌ ထိပ္သီး ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝသူမ်ား စာရင္းဝင္လ်က္ ရွိၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ပင္ ဟိုတစ္ခါတုန္းက ေငြတစ္ဆယ္လိုသျဖင့္ “မဃေဒဝ လကၤာသစ္” စာအုပ္ ကိုေအာင္စိုးဆီ ေရာင္းဖူးသည္။ ကိုေအာင္စိုးက စာအုပ္ကို ယူမထားဘဲ ေငြတစ္ဆယ္ ေခ်းလိုက္သည္။ 
တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အျခားစားပြဲတစ္ခုခု၌ တကၠသိုလ္မွ ေခတၱျပန္ေရာက္လာတတ္ေသာ ေက်ာင္းသားကေလး တစ္ဦးဦးႏွင့္ လူအခ်ိဳ႕ စကား ေျပာေနတတ္သည္။ ထိုေက်ာင္းသားကေလးမွာ သူ႔အေတြ႕အၾကံဳကို ေျပာမကုန္ေအာင္ ရွိေနတတ္သည္။ သူတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး လြန္ခဲ့ေသာ ေခတ္မ်ားမွ မ်ိဳးဆက္မ်ားကို မေတြ႕ၾကံဳဘူးပဲလ်က္ႏွင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေယာင္ ေနမိတတ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၌ သူ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနပုံမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဖူးေသာ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ထဲတြင္ ဘုရင့္တပ္မေတာ္မွ မိမိဇာတိရပ္ရြာသို႔ ေခတၱျပန္ေရာက္လာေသာ စစ္သားကေလးႏွင့္လည္း တူလွသည္။ 

အခုေတာ့ ေန႔လယ္ခင္းမို႔လား မသိ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ လူရွင္းလွသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အထူးတလည္ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာရန္ မိတ္ေဆြဟူ၍ မရွိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ေတြ႕ေနက် လူမ်ားကိုေတာ့ ျမင္လိုလွပါသည္။ သူတို႔ကိုပင္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလုံးသားအတြင္းမွာ တိုးတိတ္စြာ ႏႈတ္ဆက္ ထြက္ခြာသြားရေတာ့မည္။

ကိုေက်ာက္ခဲလည္း ဘယ္ေရာက္ေနမည္ မသိ။ ယခုထိ ေရာက္မလာေသးေပ။ ကိုေက်ာက္ခဲမွာ သည္ၿမိဳ႕ကေလး၌ ကၽြန္ေတာ္၏ အရင္းႏွီးဆုံး မိတ္ေဆြဟူ၍ ေျပာမည္ဆိုက ေျပာလို႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္ေနသည့္ ေနရာသို႔လာၿပီး “အစ္ကို စားၿပီးၿပီလား” ဟု သူက ေမးလိုက္မည္၊ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို အျပားငါးဆယ္၊ သို႔မဟုတ္ အေႂကြ မပါခဲ့လွ်င္ က်ပ္တန္တစ္ရြက္ ေပးလိုက္မည္။ ပိုက္ဆံယူၿပီး ထြက္သြားမည္။ ဘာမွ် ထူးထူးေထြေထြ ေျပာေနမည္ မဟုတ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ လာမည္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ လက္ဖက္ရည္ႏွင့္ ေဆးလိပ္ဖိုးအျပင္ ကိုေက်ာက္ခဲအတြက္ အျပားငါးဆယ္ အရံသင့္ ယူေဆာင္လာခဲ့ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္တြင္ သူ႔အတြက္ ပိုက္ဆံမပါေသာအခါ အားနာစြာႏွင့္ “မနက္ျဖန္မွ ယူေနာ္” ဟု သူ႔ကို ေျပာရသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ သူသည္ ျမဴေဝ့ဆိုင္းေသာ မ်က္လုံးအစုံျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အနီးမွာ ရပ္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေငးေမွ်ာ္ ၾကည့္ေနတတ္သည္။ သိပ္ၾကာေအာင္ ရပ္ေနေသာအခါမ်ားမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွက္လာတတ္သည္။ ပတ္ဝန္ေက်င္ စားပြဲမ်ားမွ လူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ဦေစလုံးကို ၾကည့္ေနၾကမည္။ ကိုေက်ာက္ခဲ အလြယ္တကူ ထြက္မသြားျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ ပိုက္ဆံ မရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိၾကမည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အျပားငါးဆယ္ပင္ အပိုမပါေၾကာင္း လူေတြသိၾကမည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကိုေက်ာက္ခဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္အားမ်ားစြာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစသည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ 

ကိုေက်ာက္ခဲ ဝတ္ထားသည့္အက်ႌမွာ ကားျပင္ ဝပ္ေရွာ့သမားမ်ားက ဝတ္ထားသည့္ အက်ႌထက္ပင္ ေခ်းေတြ ေပက်ံေနသည္။ ေနာက္ ေက်ာျပင္တစ္ျပင္လုံး ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္သည္ ။ လုံခ်ည္မွာ သည့္ထက္ပိုၿပီး ညစ္ပတ္ေပက်ံ ေနေသးသည္။ နဖူးေျပာင္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွ ဆံပင္မ်ားက တြန႔္လိမ္ေကြးေကာက္ ရႈပ္ေထြးေနသည္။ မုတ္ဆိတ္ေမြး၊ ပါးၿမိဳင္းေမြး ထူလပ်စ္ႏွင့္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သိကၽြမ္းဖူးေသာ စာေပသမားတစ္ေယာက္ သူ႔ လြယ္အိတ္ထဲ အျမဲေဆာင္ထားတတ္သည့္ စာအုပ္ထဲက “ေဒါ့ေတာ္ယက္စကီး” ဆိုသူႏွင့္ အလြန္တူလွသည္။ ထိုစာေပသမားမွာလည္း သူ႔လြယ္အိတ္ထဲကာ ေဒါ့ေတာ္ယက္စကီး အတိုင္းပင္ ျဖစ္ၿပီး “ခင္ဗ်ားနဲ႔ ေဒါ့ေတာ္ယက္စကီးနဲ႔ ေတာ္ေတာ့ကို တူတယ္ဗ်ာ” ဟု သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာခိုက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူႏွင့္ ကိုေက်ာက္ခဲတို႔ တူညီပုံကို စဥ္းစားေနမိတတ္သည္။ “ေျမေအာက္ မွတ္တမ္းမ်ား” ဆိုသည့္ စာအုပ္ထဲက စာပိုဒ္မ်ားကို သူက ကၽြန္ေတာ့္အား ရြတ္ျပခဲ့ဖူးသည္။

ကိုေက်ာက္ခဲကဲ့သို႔ပင္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အျခားမိတ္ေဆြတစ္ဦး ရွိေသးသည္။ သူ႔အမည္မွန္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိေသာ္လည္း သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္က “ေဌးရဲ႕ ခ်စ္သူ” ဟု ေခၚပါသည္။ အျခားစားပြဲမ်ားက သူလာေရာက္ထိုင္ျခင္းကို အသိအမွတ္ မျပဳၾကသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္နားတြင္ အျမဲလာေရာက္ ထိုင္တတ္သည္။ သူ႔နဖူးတြင္ “ေဌးေဌး” ဟု ေဆးမင္ျဖင့္ စာတန္း ထိုးထားသည္။ လက္ဖမိုး ႏွစ္ခုလုံးေပၚတြင္လည္း “ေဌးေဌးေရ” ဟု ေရးထားသည္။ သူ၏ ထူးျခားေသာ အရည္အခ်င္းမွာ စကား အဆက္အစပ္ လုံးဝမရွိဘဲႏွင့္ပင္ “မငိုပါနဲ႔ဗ်ာ ... မငိုပါနဲ႔၊ စိတ္ကို ထိန္းထားမွေပါ့” ဟု တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေျပာလိုက္လွ်င္ သူ႔မ်က္လုံးႏွစ္ဖက္မွ မ်က္ရည္မ်ား ဒလေဟာ စီးက်လာႏုိင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ 
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ စီးကရက္ဘူးခြံမ်ားကို ေတာင္းၿပီး “ခ်စ္ေသာ ေဌးေရ၊ ဒီေန႔အမီ ေငြငါးဆယ္ ပို႔လိုက္မည္။ ကေလးေတြေကာ ေနေကာင္းတယ္ မဟုတ္လား။ အခ်စ္မ်ားစြာျဖင့္ ... ကိုကို” ဟူေသာ စာေၾကာင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က သူ႔အတြက္ ေရးေပးရတတ္သည္ ။ ထိုစာကို မည့္သည့္အရပ္သို႔ ပို႔သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္မသိေပ။ 

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သိပ္မရင္းႏွီးလွေသာ္လည္း ၿမိဳ႕လူထုက ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကသည့္ ေက်ာင္းဆရာေလး တစ္ဦးအေၾကာင္း ရွိေသးသည္။ ေက်ာင္းဆရာေလးသည္ ဤၿမိဳ႕ကေလးမွ အတန္ေဝးသည့္ ေတာရြာတစ္ရြာသို႔ သြားၿပီး စာသင္ရသည္။ သူ႔အား ေျပာစမွတ္ တြင္ေစသည့္ အေၾကာင္းမွာ ေငြစုျခင္း၌သာ ဝါသနာပါျခင္း ျဖစ္သည္။ သူေငြစုျခင္းမွာ စုေဆာင္းထားေသာေငြျဖင့္ အျမတ္အစြန္းရေအာင္ ျပဳလုပ္လိုေသာေၾကာင့္ မဟုတ္။ သူသည္ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္မွလြဲၿပီး ဘာကိုမွ် မလုပ္တတ္၊ ေငြစုျခင္းမွာ သူ႔ဝါသနာႏွင့္ သူ႔ေနာင္ေရးအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ 
အျခားလူမ်ား စာဖတ္ရန္၊ ေဘာလုံးပြဲၾကည့္ရန္၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရန္ ဝါသနာပါနည္းမ်ိဳးလို သူသည္ ေငြစုရန္ ဝါသနာပါျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိ စိုက္ထားေသာ သစ္ပင္အား အျမစ္ထြက္မထြက္ တစ္ေန႔တစ္ခါ ေဖာ္ၾကည့္ေသာ ေမ်ာက္ကဲ့သို႔ ေက်ာင္းဆရာေလးသည္လည္း လူေျခတိတ္ေသာ ညအခါမ်ား၌ သူစုထားေသာ ေငြမ်ားကို ညစဥ္ ေရတြက္ေနတတ္သည္ဟု ၿမိဳ႕လူထုက ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြလို ေက်ာင္းအားရက္ အိမ္ျပန္လာေသာအခါ ယခင္ညေနက ခ်က္ၿပီး မကုန္ဘဲ က်န္ေနေသာ ထမင္းၾကမ္းမ်ားကို ထုတ္ယူလာတတ္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ သူ႔အတြက္ ထမင္းတစ္နပ္ အလဟႆ မျဖစ္ေစဘဲ သူ၏ စုဘူးထဲသို႔ ေငြအေရအတြက္ တိုးေစသည္။ 

လူတို႔အေၾကာင္းမ်ားကို စဥ္းစားရင္း ေနေတာင္ အေတာ္ခ်ိဳသြားၿပီ။ ညေန ေလးနာရီေလာက္ပင္ ရွိေရာ့မည္။ ေဟာ အျခားစားပြဲ တစ္ခုတြင္ တရားဓမၼလိုက္စား ေဆြးေႏြးသူမ်ား ေရာက္ေနၾကၿပီး သူတို႔ထဲတြင္ အေတာ္အသက္ႀကီးသူမ်ား ပါသလို လူရြယ္မ်ားလည္း ပါသည္။ သူတို႔သည္ တရားဓမၼအား ေခတ္သစ္နည္းျဖင့္ လိုက္စားေျပာဆိုျခင္းျဖင့္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ေခတ္မီေသာ အေတြးအေခၚရွိသူမ်ား အျဖစ္ခံယူထားၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သိပၸံနည္းက်ၿပီး စစ္မွန္ေသာ တရားဓမၼ လိုက္စားသူမ်ားအျဖစ္ ဂုဏ္ယူ ေျပာဆိုတတ္ၾကသည္။ အျခား႐ုိးရာ ဘာသာေရး အျမင္ရွိသူမ်ား၏ အယူအဆမ်ားကို ျပက္ရယ္ ျပဳတတ္ၾကသည္။

မ်က္ႏွာထူထူ၊ ခပ္ပုပု၊ မ်က္မွန္တပ္ထားသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးက ပါဠိေတာ္မွ စာပိုဒ္မ်ားကို အာဂုံရြတ္ဖတ္ေနသည္။ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ရွိ အဘိုးအိုက သူ႔အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကို ထုတ္ျပပုံေဆာင္ၿပီး တရားသေဘာကို ေလာက၏ ျဖစ္ပ်က္တတ္ေသာ အျခင္းအရာတို႔ႏွင့္ ယွဥ္ၿပီး ေဝဖန္ျပေနၾကသည္။ ေလးဆယ္ရြယ္ လူတစ္ဦးက ပါဠိစကားလုံးမ်ားကို အဂၤလိပ္လို ျပန္ဆိုရြတ္ျပေနသည္။ အျခား လုံးဝေျပာဆိုခြင့္မရသူ ႏွစ္ဦးမွာ ထိုလူမ်ား ရြတ္ဖတ္ေနသည္ကို မိမိတို႔ နားလည္ေၾကာင္း ျပသႏုိင္ရန္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္ေနရသည္။ 

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲမွ ကၽြန္ေတာ္ ထခဲ့သည္။ ဘူတာ႐ုံကို သြားဖို႔လည္း အခ်ိန္ေစာလြန္းေသးသည္။ ၿမိဳ႕အေရွ႕ဖ်ားဆီသို႔ လမ္းမႀကီးအတိုင္း ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ အရက္ျဖဴဆိုင္ထဲဝင္ၿပီး အရက္ အနည္းငယ္ ေသာက္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕အေရွ႕ဖ်ား ေရေျမာင္းဆီ လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ဟိုအေရွ႕ဘက္မွာ ေတာင္တန္းႀကီးေတြက မႈိုင္းပ်မႈန္ရီလို႔။ ၿမိဳ႕ေျမာက္ဘက္မွာရွိသည့္ ေတာင္ေတာ္ျမတ္ဆီက ဘုရားပုထိုးေတြ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးႏွင့္။ လမ္းမ တစ္ေလွ်ာက္မွာေတာ့ အေဝးေတာင္ေပၚ ၿမိဳ႕ေတြက ဆင္းလာသည့္ ကုန္ကားႀကီးေတြ ေမာင္းႏွင္သြားၾကသည္။ ညေန ေနခ်ိဳသမ္းခ်ိန္မို႔ တျဖည္းျဖည္း လူစည္ကားလာၿပီ။ ညေန ကိုးနာရီေက်ာ္သည္ထိ စည္ကားေနဦးမည္။ ေနဝင္ဖ်ိဳးဖ် ညေနဆည္းဆာ ေအာက္တြင္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္မွ် ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ သူစိမ္းဆန္ လြန္းလွပါဘိ။ 

အို ... ဘာကို ကၽြန္ေတာ္ လြမ္းေနမိပါလိမ့္။ ဤမွ် အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထြက္ခြာသြားေတာ့မည့္ သည္လိုအခ်ိန္တြင္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ႏႈတ္ဆက္စရာ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးတေလေတာ့ ရွိသင့္သည္ဟု ေတြးမိသျဖင့္ ရင္ထဲတြင္ ဝမ္းနည္းမႈကို ခံစားလိုက္ရသည္။ 
သည္ၿမိဳ႕ကေလး၌ ကၽြန္ေတာ္ မရွိေတာ့ျခင္းကို လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ဝမ္းနည္းက်န္ရစ္မည့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္အတြက္ လႈိက္လွဲ ပူေႏြးေသာ ဝမ္းနည္းမႈမ်ိဳးကို ခံစားလိုက္ခ်င္သည္။ ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးဦး၊ ခ်စ္သူရည္းစား တစ္ေယာက္ေယာက္၊ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ရမည့္ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးဦး၊ မိဖလို တြယ္တာရမည့္ အဘိုးအို တစ္ေယာက္၊ ခ်စ္ရဖြယ္ ကေလးငယ္ တစ္ဦးဦး စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ။ အထီးက်န္ဘဝ၌ ဝမ္းနည္း စရာမရွိသည့္အတြက္ ဝမ္းနည္းရသည့္ ေဝဒနာမွာ ဝမ္းနည္းစရာရွိၿပီး ဝမ္းနည္းရသည့္ အျဖစ္ထက္ပင္ ပို၍ဝမ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းလွေတာ့သည္။ 

ကိုေက်ာက္ခဲ၊ ကိုေဆြးေမာင္၊ ေဌးရဲ႕ ခ်စ္သူ၊ ေသဆုံးသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ ကံဆိုးလြန္းလွသူ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ စတဲ့ စတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမဲ့ ကြဲအက္ေနေသာ ဝိညာဥ္မ်ားႏွင့္သာ ထိေတြ႕ဆက္ဆံခဲ့ရၿပီး ဤသူမ်ားသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကဲ့သို႔ပင္ လြင့္စဥ္ ဖြာၾကဲေနေသာ သူတို႔ ဘဝႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ဥေပကၡာ ဆန္လြန္းၾကသည္။ သူတို႔ကိုပင္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလုံးအိမ္မွ တိုးတိတ္ေသာ စကားသံမ်ားျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ရေတာ့မည္။ သူတို႔ကိုပင္ သည္ကေန႔ မေတြ႕ရေသး။ ကိုေဆြးေမာင္ကေတာ့ သူ႔အိမ္မွာ ပန္းနာရင္က်ပ္ ေရာဂါထေနလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ ေဌးရဲ႕ ခ်စ္သူကေတာ့ ေတာအရက္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ဆိုင္မွာ ရွိလိမ့္မည္။ သူသည္ ေန႔ေရာ ညပါ အရက္ေသာက္သူ ျဖစ္သည္။ ကိုေက်ာက္ခဲကေတာ့ အရက္မေသာက္တတ္၊ လမ္းမေပၚတြင္ ေလွ်ာက္သြားေနမည္လား၊ လက္တစ္ဖက္က ဓါးကိုေထာက္ၿပီး ျမဴေဝ့ဆိုင္းေသာ မ်က္လုံးအစုံျဖင့္ တစ္ေနရာရာမွ ရပ္ၿပီး တစ္ေနရာရာဆီ ေငးၾကည့္ေနမည္လား။ ေရပုပ္ေျမာင္း တံတားခုံေပၚမွာ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ဒူးကို သိုင္းယွက္ၿပီး ျမဴေဝ့ဆိုင္းေသာ မ်က္လုံးအစုံျဖင့္ ရီေဝေငးေမာစြာ ထိုင္ေနမည္လား။ 

သည္လို အေဝးၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ဆီ အၿပီးအပိုင္ ထြက္ခြာသြားေတာ့မည့္ အခ်ိန္တြင္ လိင္မတူသည့္ မိန္းမသား တစ္ဦးဦးအား အားရပါးရ ေပြ႕ဖက္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ရလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမည္နည္း။ အဲသည့္ ျမင္ကြင္းကေလးဟာ သိပ္ကို အႏုပညာ ဆန္သြဦးလိမ့္မည္။ အို ... လိင္မတူတဲ့ မိန္းမ တစ္ေယာက္ေယာက္။ ကၽြန္ေတာ္ သတိရၿပီ။ လိင္မတူတဲ့မိန္းမ တစ္ေယာက္ေယာက္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါတုန္းက ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ အိမ္ကေလးကိုသြားၿပီး သတိရသည္။ 

အဲသည္မွာ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို အဆင္သင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနႏုိင္သည္။ ဟိုတစ္ခါတုန္းက သူမ မဟုတ္ခဲ့လွ်င္ အျခား တစ္ေယာက္ေယာက္ေပါ့။ တစ္ေယာက္ေယာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ေပါ့။ ကိုေဆြးေမာင္၊ ကိုေက်ာက္ခဲ၊ ေဌးရဲ႕ ခ်စ္သူ စတဲ့ သူတို႔ အျပင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ လိင္မတူသည့္ မိန္းမသား တစ္ေယာက္လည္း မိတ္ေဆြ ရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ ျပန္အမွတ္ရမိေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္သလို ခံစားလိုက္ရသည္။ 
အဲသည္ အိမ္ကေလးဆီ ကၽြန္ေတာ္ သြားမည္။ အဲသည္မွာ ေတြ႕ရမည့္ တစ္ေယာက္ေယာက္။ တစ္ခါမွ် မေတြ႕ၾကံဳ မသိကၽြမ္းဖူးေသာ္လည္း သူမက ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွ မိတ္ေဆြျဖစ္မႈကို ဝမ္းသာၾကည္ႏူးစြာ လက္ခံမည္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမႈေတြကို သူမက မွ်ယူသြားလိမ့္မည္။ သူမကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ ႏႈတ္ဆက္စကား ျေပာရမည္။ ကၽြန္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္လုံး တင္းမာကိုက္ခဲေနသည့္ စိတ္ဆႏၵေတြ အာ႐ုံေၾကာေတြ ေျပေလ်ာ့သြားလိမ့္မည္။ သူမသည္ သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ ကၽြန္ေတာ္၏ တစ္ဦးတည္းေသာ မိတ္ေဆြအျဖစ္ တိုင္တည္ သစၥာျပဳခဲ့မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝ၏ အထီးက်န္ဆန္မႈေတြကို သူမအား ရင္ဖြင့္ျပခဲ့မည္။ 
လမ္းက်ဥ္းကေလး တစ္ခုထဲ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ိဳးဝင္လိုက္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္ ေျခလွမ္းေတြ တုံ႔ဆိုင္းသြားသည္။ သည္ေန႔ည ထြက္မည့္ ရထားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ခရီးသြားရမွာပဲ။ ဟိုမွာ အေမႏွင့္ အေဖတို႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကမည္။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာသည္အထိ ျပန္မလာသည့္ သားတစ္ေယာက္ကို သူတို႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာႏုိင္ဖို႔ သူတို႔ အေသအခ်ာ စီစဥ္ၿပီးၾကၿပီ။ သည္ေန႔ ညရထားျဖင့္ လိုက္လာခဲ့မည့္အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ သံႀကိဳး႐ုိက္ၿပီးၿပီး၊ ၿပီးေတာ့ ဟိုမွာ တစ္စုံတစ္ေယာက္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဇနီးေလာင္းေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေရာက္လာမည့္ ေနာက္တစ္ရက္ ညမွာပဲ ေစ့စပ္ပြဲကေလး က်င္းပဖို႔ ႏွစ္ဖက္မိဘေတြ အစုံအလင္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကလိမ့္မည္။ 

အခ်ိန္ရပါေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရွ႕ဆက္လွမ္းခဲ့သည္။ ဟိုတစ္ညတုန္းက ေရာက္ခဲ့ရသည့္ အိမ္ကေလးဆီကိုပဲ အလင္းေရာင္ မႈန္ဝါးဝါးေအာက္တြင္ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ ရပ္ၿပီး ငါးမိနစ္မွ် စကားေျပာခဲ့ရေသးသည္။ ၿပီးေတာ့ သြပ္မိုးအိမ္ တစ္လုံး၏ အေပၚထပ္ ေလွကားအတိုင္း တက္ခဲ့သည္။ “အေပၚထပ္ ညာဘက္ အစြန္ဆုံး အခန္း ... အေပၚထပ္ ညာဘက္အစြန္ဆုံး အခန္း”။ ဟိုလူေျပာလိုက္ေသာ စကားလုံးမ်ားကို ျပန္ရြတ္ရင္း အခန္းေရွ႕ ေရာက္လာသည္။ တံခါးေပါက္ကို တြန္းဖြင့္လိုက္သည္။ 

သူ၏ ရင္ခြင္ထဲမွာ ငိုရႈိက္ေနဆဲ ကၽြန္ေတာ္စီးနင္းလိုက္ပါမည့္ ရထားဟာ အေဝးကို ထြက္သြားခဲ့ၿပီ။



--------
ပိုင္စိုးေဝ 
မုိးေဝ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉၈၇။