ဖေယာင္းတစ္ျခမ္း သံမဏိတစ္ျခမ္းနဲ႔ … ပန္း


ေနျပင္းသည့္ ေႏြတစ္ေႏြျဖစ္သည္။ ပိေတာက္ရြက္ေၾကြမ်ား ျပည့္ႏွက္ဖံုးလႊမ္းေနေသာ လမ္းထက္ဝယ္ ကြ်န္ေတာ္ လမ္းေလွ်ာက္ေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ေျခေထာက္ေတြက တစ္ေနရာရာဆီသြားေနမွန္းသိရံု ကလြဲလိုု႔ ဘယ္ကိုသြားေနမွန္း ကြ်န္ေတာ္မသိပါေခ်။ ကြ်န္ေတာ့္အရိပ္သည္ အေနာက္ကပါလာေနမွန္း သိေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္လွည့္မၾကည့္ေတာ့ေပ။ ထို႔အတူ အရိပ္ႏွင့္တူေသာအတိတ္ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ လွည့္မၾကည့္ခ်င္။ သမင္လည္ျပန္…။ အကယ္၍သာကြ်န္ေတာ့္အေနာက္ကို သမင္လည္ျပန္ (သို႔မဟုတ္) ကြ်န္ေတာ့္ကို မခင္သက္ လွည့္ၾကည့္ခဲ့ဖူးသလို လွည့္ၾကည့္မိပါလ်င္ ဘာေတြမ်ား ေတြ႕ရ ေသးမည္နည္း။
“ ေဝဒနာ ” ။ ဘယ္လို ေဝဒနာမ်ားပါလဲ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ေရစီးကမ္းၿပိဳခ်စ္ခဲ့မိပါ၍ ေရစီးကမ္းၿပိဳ နာက်င္ေနရေသာ ေဝဒနာ။ ဤေဝဒနာသည္ ျဒပ္ထုမဟုတ္ေပမယ့္ သတၱဳႏွင့္ကြပ္ထားသည့္ႏွယ္ ကြ်န္ေတာ့္အသည္းစိုင္ဝယ္ ၿမဲခိုင္လြန္းလွခ်ည့္။ အတိတ္ကဆံုေတြ႕မႈကေလးကို ျပန္သတိရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ မခင္သက္၏ သမင္လည္ျပန္အၾကည့္ေလးကို ျပန္အမွတ္ရမိျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ မခင္သက္ ရယ္သံ၊ မခင္သက္ အၿပံဳး၊ မခင္သက္၏ စင္ေရာ္ေတာင္မ်က္ခံုးကေလးေတြကို ျပန္လည္ျမင္ ေယာင္မိျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ မခင္သက္၏ ပိတုန္းေရာင္ဆံစေလးမ်ားဆီက Shampoo နံ႔ကေလး မ်ားကို ေယာင္ယမ္းရႈိက္ေမာမိျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ မခင္သက္၏ ညိဳဝါဝါပါးျပင္ကေလးထက္မွ ရွင္မေတာင္သနပ္ခါးနံ႔ေလးမ်ားကို မြတ္သိပ္ဆာေလာင္မိျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ကြ်န္ေတာ့္ ရင္ကႏၱာရဆီက ေဝဒနာ…ေဝဒနာဆိုသည့္ ေဝဒနာအပိုင္းအစေလးမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ အလြမ္းသစၥာ သည္ ကြ်မ္းရစ္ရာ သည္ႏွလံုးသားကိုမွ သစၥာရိွစြာ ေႏွာင္တည္းတတ္လြန္းပါဘိ။
ၾကားရသမွ်ေသာ ဥၾသသံတို႔သည္ ကြ်န္ေတာ့္အဖို႔ ေလာက၏ဆူညံသံမ်ားျဖစ္ပါသည္ မခင္သက္။ သမုသစၥာေၾကြေပ်ာက္သည့္ ဥေပကၡာေႏြတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သည္ဥၾသသံကလည္း ၾသ, ၾသ ႏိုင္လြန္း ပါ၏။ အတိတ္တစ္ေန႔ဆီက ပိေတာက္ပင္ပ်ိဳေပၚမွ ဥၾသသံအစ ၊ ၾကားေနက် မီးရထားဥၾသသံအဆံုးကို ကြ်န္ေတာ္မုန္းသည္။ ခ်စ္ေသာမခင္သက္ကို ကမၻာ့ရင္ဘတ္ႀကီးႏွင့္ခ်ီ၍ လြမ္းရေသာအခ်ိန္မိ္ု႔လည္း ထို ဥၾသကို ကြ်န္ေတာ္ပိုမုန္းသည္။ ဥၾသသံကား မတိတ္ ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာသာ အတံုးအရံုး ရႈံးလိုက္ရသည္။ မခင္သက္ႏွင့္ေဝးေသာအခ်ိန္မ်ားမွာ ေရာက္တတ္ရာရာေလညင္းမ်ားႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ေတြ႔ဆံုခဲ့ရသည္ ။ စကားမဲ့စြာ စကားဆိုျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ထံုးစံအတိုင္းပင္ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္းမ်ားစြာ ျဖင့္ က်န္ခဲ့သည္။ ေၾသာ္ … ထံုးစံအတိုင္းပါပဲ မခင္သက္ရယ္။
* * *
“ ၾကည့္စမ္း … ပိေတာက္ေတြေတာင္ပြင့္ၾကေတာ့မယ္ေနာ္ေမာင္။ မနက္ကလည္း မိုးရြာသြားေတာ့ ေဟာသည္အငံုေလးေတြ မနက္ျဖန္ဆိုပြင့္တန္ေကာင္းပါရဲ႕။ အင္း … မုိးကလည္း ခါေတာ္မီမိုးလို႔ပဲ ေျပာမလား သႀကၤန္အႀကိဳမိုးလို႔ပဲေျပာမလား ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိေတာက္ေတြပြင့္ရင္ ခင္ေတာ့ သိပ္ေပ်ာ္ တာပဲေမာင္။ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ရက္ပဲပန္ခြင့္ရတာဆိုေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ခင္က ေန႔တိုင္းေတာင္ ပြင့္ေစ ခ်င္တာ ”
မေထာက္မညွာ ပိေတာက္ဝါေတြ ပြင့္ပါေတာ့မယ္္ မခင္သက္ေရ။ မခင္သက္ေရ … မခင္သက္ေရ။ ကြ်န္ေတာ္တိုးလ်စြာ ေခၚေနမိေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ဘဝေလးအတြက္ေတာ့ က်ယ္ေလာင္လြန္းလွပါ တယ္ မခင္သက္ရယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အသံကို ကြ်န္ေတာ္ျပန္မၾကားခ်င္ေလာက္ေအာင္ပင္ ေၾကကြဲေနမိ သည္။ မခင္သက္ထားခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ သက္ျပင္းေတာင္ အသံထြက္ေအာင္မခ်ခဲ့ပါေပ။ ကြ်န္ ေတာ့္အဖို႔ ေနဝင္ခ်ိန္မ်ားက်ဳံ႕ဝင္ခဲ့သည္မွာလည္း ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မခင္သက္မသိပါေခ်။ ေၾသာ္ ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္ေသာမခင္သက္ရဲ႕ ခ်စ္ေသာပိေတာက္ေတြကေတာ့ျဖင့္ ၃ ႀကိမ္ ၃ လီ ပြင့္သြားၿပီျဖစ္ သည္။ မခင္သက္ ကြ်န္ေတာ့္ကိုခ်စ္ေသးရဲ႕လား မသိေတာ့ေပမယ့္ ပိေတာက္ေတြကိုေတာ့ျဖင့္ မခင္သက္တစ္ေယာက္ ခ်စ္မွခ်စ္ေသးပါေလစဟု ကြ်န္ေတာ္က မဆီမဆိုင္စိုးရိမ္ပစ္လိုက္ခ်င္သည္။ သြားၾကစို႔ကြယ္…။ လိုက္မည္မွန္း သိပါလ်က္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္အရိပ္ကို ေခၚေနမိျပန္သည္။ အရိပ္ သည္ မခင္သက္၏ ခ်စ္လွစြာေသာပိေတာက္ေတြလို အဝါေရာင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မခင္သက္၏ ပိေတာက္ေတြလို တစ္ရက္တည္းႏွင့္ ႏြမ္းေၾကြသက္ေလ်ာမသြားပဲ အလြမ္းမနက္ျဖန္ႏွင့္ အလြမ္း ဆက္ရန္ေတြ မ်ားလြန္းေနခဲ့သည္။ ဤကား ကြ်န္ေတာ့္ဘဝကို ေဘာင္ခတ္ထားေသာ ဓမၼသတ္ေလ လားဟု ကြ်န္ေတာ္က ယံုၾကည္စြာ ထင္မွတ္မွားေနေသးသည္။
“ ေမးေနစရာလိုေသးလို႔လား မခင္သက္ရယ္။ အခ်စ္ကို စကားအဓိပၸါယ္ေတြဖြင့္ဆိုၿပီး လွ်ာအရိုးမရိွ 
တိုင္းသာ ေျပာေနရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေမာင္ဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ဆိုတာ မၿပီးျပည့္စံုတဲ့အျပင္ ေသးငယ္ေနမွာေတာင္စိုးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ ဆိုတဲ့ပမာဏတပ္ၿပီးမေမးပါနဲ႔လား ။ ေမာင္မေျဖတတ္ဘူး မခင္သက္။ ေမာင္ေျပာခဲ့တဲ့ ၊ ေမာင္ေျပာေနတဲ့ ၊ ေမာင္ေျပာေနဦးမယ့္ ခ်စ္တယ္ ဆိုတဲ့စကားဟာ အဆံုးမရိွ နက္ရႈိင္းက်ယ္ျပန္႔လြန္းပါတယ္။ ေက်နပ္ေတာ့ေနာ္ …”
မခင္သက္ လိမၼာပါသည္။ လိမၼာလြန္းခဲ့ပါသည္။ သနပ္ခါးဝါဝါေလးေတြ ဝိုင္းစက္ေနေအာင္လိမ္းထား တတ္ေသာ မခင္သက္၏ပါးႏွစ္ဖက္ကို လိမ္ဆြဲၿပီး “ လိမၼာလိ္ုက္တာကြယ္ ” လို႔ ေဟာသည္ အခ်စ္ေရး အခ်စ္ရာမွာ မလိမၼာခဲ့သူ ကြ်န္ေတာ္က ခုခ်ိန္ေျပာခြင့္ရလ်င္ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါသည္။ မခင္သက္ လိမၼာပါ သည္။ ႏုညံ့လွေသာ ကြ်န္ေတာ့္အသည္းစိုင္ကို မေၾကြရံုတမယ္နင္း၍ လိမၼာပါးနပ္စြာ ထြက္ေျပးသြားသူတစ္ေယာက္ကိုေတာ့ျဖင့္ မလိမၼာ တစ္ဘဝစာမိုက္ခဲ့သူကြ်န္ေတာ္ကပင္ ေက်းဇူး တင္လိုက္ခ်င္သည္။
“ ေနရစ္ေတာ့ ေမာင္၊ ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ျဖစ္၊ အေႏွာင္သစ္ကင္း၊ အခ်စ္ယြင္းသည့္၊ တလင္း,သည္း စိုင္၊ ဆုပ္ကိုင္ လြမ္းေမာ၊ ေမွာ္ရံုေတာဝယ္၊ ေသာကႏြယ္သစ္ ေနေတာ္ရစ္ ”
ဤသို႔ပင္ အလိမ္အညာ သမုဒ္၊ က်ိန္စာထုတ္လို႔ တိမ္လႊာရုပ္မွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးခဲ့ေလသလား မခင္သက္ရယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကပင္ မမီွသည့္ပန္း၊ အတည္ႏွင့္လွမ္းခဲ့မိေလသေလာ။ မခင္သက္ကပင္ အခ်စ္ကို ေရာ့ ပတၱျမား၊ ေရာ့ နဂါး သေဘာႏွင့္ ေဆာ့ကစားခဲ့ေလသေလာ။ ေစာေၾကာတိုင္း အေျဖ မေပၚ မေနေပ်ာ္သည့္ တစ္ေယာက္တည္းဒိြဟ ညမ်ားစြာဝယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ပိုင္ေသာ ‘နယ္’ သည္ ပင့္သက္တစ္ေငြ႕စာသာျဖစ္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္မည္ဆိုပါလ်င္ အဲဒီေန႔တစ္ေန႔က ဆည္းဆာေလးလိုပင္ ကြ်န္ေတာ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားလိုက္ခ်င္သည္။
အဲဒီေန႔က …။
အဲဒီေန႔က ေက်းလက္ဆည္းဆာတစ္ခု၏ ဘူတာရံုကေလးထဲတြင္ မခင္သက္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ ရိွေနခဲ့ သည္။ မခင္သက္ကလည္း မခင္သက္ပီသစြာပင္ ခရမ္းေရာင္ရင္ဖံုးအက်ႌ ခရမ္းေရာင္ပါတိတ္ထမီ ႏွင့္၊ တပတ္လွ်ိဳထံုးထားတတ္ေသာ ဆံႏြယ္မ်ားႏွင့္၊ မထူမပါးလိမ္းထားတတ္ေသာ ရွင္မေတာင္သ နပ္ခါးႏွင့္၊ ၾကက္ေသြးေရာင္ကတၱီပါဖိနပ္ကေလးႏွင့္၊ ဘယ္ေသာအခါမွ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးမထားတတ္ ေသာ ႏႈတ္ခမ္းတစ္ငံုႏွင့္ မခင္သက္ပီသစြာရိွေနခဲ့ပါသည္။ ထို႔အတူ ေက်းလက္ဆည္းဆာကလည္း မခင္သက္အလွႏွင့္အၿပိဳင္ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္လြန္းေနသည္။ ထိုခဏမွာ ႏွစ္ေယာက္သားစကားမဲ့စြာ အေဝးသို႔ ကိုယ္စီေငးရီလ်က္၊ ဆည္းဆာေလညင္းတို႔ တိုးသက္လ်က္၊ ရင္ဘတ္တစ္ခုကလြဲ၍ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္လ်က္၊ ေသြးပ်က္ဖြယ္ ၿငိမ္သက္ေနပါေသာညေနခင္းကေလးဝယ္ အဘယ္ၾကမၼာသည္ ဤလူသားႏွစ္ဦးကို ဘယ္လိုေစစားေလမည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ္ ၾကည့္ျမင္သမွ် ေသာ ရႈေမွ်ာ္ခင္းတို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ မႈန္ရီေဝဝါးေနပါသနည္း။ မခင္သက္တစ္ေယာက္ကေရာ အဘယ္ေၾကာင့္ စကားမဆိုပါသနည္း။ တေရြ႕ေရြ႕ေနဝင္ခ်ိန္ကပင္ ရာဇအိေျႏၵႀကီးလြန္းလွသည္။
“ ေမာင္ ရထားဆိုက္တာနဲ႔ ခင္နဲ႔ေမာင္ ေဝးရေတာ့မယ္။ အေဝးႀကီး ေဝးၾကရေတာ့မယ္ေပါ့ ေမာင္ ၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္က ဒီဘူတာရံုကေလးထဲမွာပဲ ခင္နဲ႔ေမာင္ စေတြ႕ခဲ့ၾကတာေလ။ အဲဒီတုန္းက ခင္ ဒီရြာကိုေရာက္လာကာစ၊ ေမာင္က ခင့္ကိုအၾကာႀကီးစိုက္ၾကည့္ေနခဲ့တာကို မွတ္မိေသးတယ္။ ခင္ေလ ကံၾကမၼာက ခင္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ဒီေနရာေလးမွာပဲဆံုစည္းခြင့္ေပးခဲ့ၿပီး ဒီေနရာေလးမွာပဲ အေဝးႀကီး ေဝးေအာင္လုပ္ခဲ့တာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ အခုပဲစဥ္းစားေနမိတယ္ ”
“ မခင္သက္ရယ္ ”
ရိွရိွသမွ်ခြန္အားတို႔ႏွင့္ ဒီအမွ်ပဲစကားဆိုလိုက္ပါရေစေတာ့ မခင္သက္ရယ္။ ရိွရိွသမွ် အိပ္မက္ေတြ လည္း တစ္စစီ တိမ္ႏွယ္ လြင့္ ေပ်ာက္ ၊ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း က်န္ခဲ့ရမွာ ေၾကာက္ေနတယ္။
“ နားလည္စမ္း မခင္သက္။ ေမာင္ မခင္သက္ကို သိပ္ခ်စ္သလို၊ ေမာင့္ကိုလည္း မခင္သက္ ခ်စ္ တယ္မို႔လား။ ဟင္ … ။ ဒါဆိုရင္ သတၱိရိွလိုက္စမ္းပါလား မခင္သက္ရယ္။ ေမာင္နဲ႔အတူ ဘဝတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ၾကရေအာင္၊ ေမာင္နဲ႔အတူလက္တြဲၿပီး အဲဒီ ဂုဏ္ေတြ ဓနေတြရဲ႕အေဝးမွာ ႏွစ္ကိုယ္တူ တိုင္းျပည္ကေလးတစ္ခု တည္ေထာင္ၾကရေအာင္ပါ။ တစ္ေလာကလံုးကလူေတြက မိုက္ရူးရဲ ဆန္တယ္ေျပာပါေစ ကုိယ္မခ်စ္မႏွစ္သက္သူနဲ႔ေပါင္းဖက္ရမယ့္အစား မခင္သက္ခ်စ္တဲ့သူ၊ မခင္သက္ကိုခ်စ္တဲ့ ေမာင္နဲ႔အတူ မိုက္ရူးရဲဆန္လိုက္စမ္းပါလား ဟင္။ ဒီအတြက္ မခင္သက္ဘဝမွာ ေနာင္တကင္းေစရပါမယ္ မခင္သက္ရယ္ ”
လို႔ ႏႈတ္ဖ်ားက ေျပာမထြက္ေပမယ့္ ႏွလံုးသားကေျပာေနေသာစကားမ်ားကိုေတာ့ မခင္သက္ ၾကားမိ မည္မဟုတ္ပါေပ။ ဒီစကားေတြဆိုၿပီး ခ်စ္ေသာမခင္သက္၏လက္ကိုဆြဲလို႔ အဲဒီဂုဏ္ေတြ ဓနေတြနဲ႔ ေဝးရာ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ပိုင္ကမၻာတစ္ခုဆီ ေခၚေဆာင္သြားလိုက္ခ်င္သည္။ အဲဒီ ကမၻာေျမမဟီဝယ္ ေသာက္စရာေရမရိွလ်င္ ႏွလံုးေသြးကိုေဖာက္၍၊ နင္းစရာေျမမရိွလ်င္ ရင္ဘတ္ကိုခင္း၍၊ ပန္စရာပန္း မရိွလ်င္ အသည္းကိုဖြင့္၍၊ အိပ္စရာမီွအံုးမရိွလ်င္ လက္ရံုးကိုဝင့္၍ ေပးလိုေသာသတၱိ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အျပည့္ရိွသည္။ အခုေတာ့ ဒါေတြကိုနိဂံုးခ်ဳပ္ေပးလိုက္ပါရေစေတာ့ မခင္သက္ရယ္။ ဟုိးခပ္ေဝးေဝး တစ္ေနရာဆီက ကြ်န္ေတာ့္ရင္ဘတ္ထဲကအိပ္မက္ရွည္ႀကီးကို မႈတ္ထုတ္လိုက္သည့္ ရထားဥၾသဆြဲ သံရွည္ႀကီး ၾကားေနရေခ်ၿပီ။
“ ခင္ သြားရေတာ့မယ္ေမာင္။ ဒါေပမဲ့ ခင္ ေမာင့္ကိုႏႈတ္မဆက္ပါရေစနဲ႔ေတာ့။ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းဆိုတာ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို လြမ္းဆြတ္ေစခ်င္တဲ့၊ အမွတ္ရေနေစခ်င္တဲ့ ေဝဒနာပင္ပ်ဳိးမယ့္ မ်ိဳး ေစ့ကေလးတစ္ေစ့လိုပါပဲ။ ေမာင့္ဘဝမွာ ခင့္ကိုသတိရေနမ်ဳိး ၊ လြမ္းဆြတ္ေၾကကဲြၿပီး က်န္ရစ္တာမ်ိဳး ခင္ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊ ေပးမထားခဲ့ခ်င္ဘူး။ ေမာင့္ကို အရမ္းသနားမိတယ္ေမာင္ရယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင့္ကို ေမ့လိုက္ေစခ်င္တယ္။ မိဘဆႏၵကို မပယ္ရွားႏိုင္တဲဲ့၊ တပါးသူုရင္ခြင္မွာ ေနထိုင္ရေတာ့မယ့္ ေဟာဒီ မခင္သက္ဆိုတဲ့ ခပ္ည့ံည့ံမိန္းမတစ္ေယာက္ကို မုန္းလိုက္ေစခ်င္တယ္။ ခင္နဲ႔ေမာင္ ဒီမွာတင္ပဲ လမ္း ခြဲလိုက္ၾကရေအာင္ကြယ္”
ရက္စက္လွခ်ည္လား မခင္သက္ရယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ အျပစ္မတင္လိုေတာ့ေခ်။ မခင္သက္ႏွင့္အတူ ႏွစ္ကိုယ္ တစ္ျပည္ေထာင္တည္ေဆာက္လိုသည့္ အတၱလႊမ္းေသာဆႏၵေတြ ေရွ႕တန္းတင္လို႔ မခင္သက္အေပၚမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္ မရက္စက္ႏိုင္ပါေပ။ ပိုင္ဆိုင္လိုျခင္းသည္ အခ်စ္စစ္၏အကိုင္း အခက္ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ကို ကြ်န္ေတာ္ဒိြဟမျဖစ္ေတာ့။ မိဘစကားကို ေျမဝယ္မက်လိုက္နာ တတ္ေသာ မခင္သက္တစ္ေယာက္ သာယာေသာဘဝခရီးကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္သည္။ ယံုၾကည္သည့္အတိုင္းလည္း ကြ်န္ေတာ္ ေနာက္ဆုတ္ေနပါမည္။ သြားေတာ့ မခင္ သက္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ထားခဲ့ပါ။ မခင္သက္၏ ေခါင္းခါမႈကေလးတစ္ခုမွာ ျမဴေတြလိုလြင့္ပ်ယ္သြားမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ထားခဲ့ပါ။ ဝတ္မႈန္ဝတ္ဆံနားမွာ တြယ္ကပ္ဖူးတဲ့ ေဟာဒီပြင့္ဖတ္ကေလး ကြ်န္ေတာ့္ကို ႏြမ္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ေျခာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေၾကြသည္ျဖစ္ေစ ခ်န္ထားခဲ့ပါ။ ေလသင့္ေနၿပီ မဟုတ္လား ။
ေလယူရာ ယိမ္းလိုက္စမ္းပါေတာ့လားကြယ္။
“ သြားပါ မခင္သက္ရယ္။ ေမာင့္အတြက္ ဘာမွေနာက္ဆံတင္းေနစရာမလိုပါဘူး။ ေမာင္လိုေကာင္ အတြက္ေတာ့ သန္းေခါင္ထက္ ထပ္ေမွာင္လည္း ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးကြယ္။ ေမာင္ ေနတတ္ေအာင္ ေန ေပ်ာ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားမွာပါ။ ကိုယ့္ကိုယ့္ကို ဂရုစိုက္ပါ ။ မခင္သက္ တစ္ဘဝလံုးေပ်ာ္ပါေစလို႔ ေမာင္ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။ သြားေတာ့ေနာ္ ”
မခင္သက္ ေခါင္းၿငိမ့္လိုက္သည္ထင္သည္။ အထုပ္အပိုးမ်ားဆြဲ၍ ရထားေပၚတစ္လွမ္းခ်င္းတက္သြား သည္ကို မ်က္ရည္လည္ေနသည့္ၾကားမွ ကြ်န္ေတာ္ျမင္ေနရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို လည္း ထုပ္ပိုးသိမ္းဆည္းလို႔ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္ပါမည္။ အိပ္မက္ထဲလမ္းေလွ်ာက္ရသလိုလို ၊ ေလဟာ နယ္ထဲ ေမ်ာေနသလို ၊ ေရွ႕ခရီးတို႔သည္ ဦးတည္ခ်က္မရိွ။ ကြ်န္ေတာ့္ အဇၥ်တၱတို႔သည္ အဘယ္ဆီ ပါသြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ၾကည့္စရာမလိုေတာ့ေခ်။ တစ္လွမ္း … ႏွစ္လွမ္း … သံုးလွမ္း … ေသာကမုန္တိုင္းနယ္မွ အလြတ္ရုန္းေနေသာ ေျခလွမ္းမ်ား၊ ေလးလွမ္း … ငါးလွမ္း … ေျခာက္လွမ္း၊ ခုႏွစ္လွမ္းေျမာက္ဝယ္ ရပ္တန္႔သြားေသာ ေျခလွမ္းမ်ား။ ကြ်န္ေတာ့္အေနာက္ကေန တစ္စံုတစ္ ေယာက္က ခါးကို သုိင္းဖက္ထားသည္။ ႏုညံ့ သြယ္ေျပာင္း … သည္လက္ေခ်ာင္းေတြရဲ႕ အထိအေတြ႔ ကြ်န္ေတာ့္ ဆံခ်ည္မွ်င္ေသြးေၾကာေတြထဲအထိ သူ႔ကိုခ်စ္ေသာ အခ်စ္ရိွေစသူ၊ မခင္သက္။
“ ေမာင္ … သည္ဘက္ ခဏလွည့္ပါဦးေမာင္ရယ္။ ခင္ … ခင္ေလ ဒီကေန ”
အေနာက္ကိုလွည့္လိုက္ခ်ိန္မွာ စကားမဆံုးခင္ ဟင့္ကနဲရိႈက္သံႏွင့္အတူ ၿပိဳက်လာေသာ ကုိယ္လံုး ကေလးကို ေထြးေပြ႕ထားမိသည္။ မခင္သက္ ငိုေနသလား။ နက္ရႊန္းေသာ မ်က္ဝန္းမွ မ်က္ရည္ဥက ေလးမ်ား တစ္ပြင့္ခ်င္းစီးက်ေနသည္ကို မပီဝိုးဝါး ျမင္ေနရသည္။ ကြ်န္ေတာ္ေရာ ငိုေနမိပါသလား ။ ရင္ခြင္ထဲတိုးဝင္၍ တသိမ့္သိမ့္တုန္ေနေအာင္ငိုေနရွာသူေလးကို ရိွသမွ်ခြန္အားေတြေပးလို႔ ႏွစ္သိမ့္ ေပးလိုက္ခ်င္သည္။ မရိွ ။ ကြ်န္ေတာ့္ဝယ္ လက္က်န္ခြန္အားတို႔ မရိွပါေတာ့ေခ်။ ခ်စ္သူသာ မရိွလ်င္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ၿပိဳလဲသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိေနသည္။ ( ငိုပါ မခင္သက္ရယ္၊ ငိုပါ။ ငိုေၾကြးျခင္းရဲ႕ သက္ေသတစ္ခုျဖစ္တဲ့ မ်က္ရည္ဥေတြကုန္ခမ္းသြားတဲ့အခါမွာ မခင္သက္ခံစားေနရတဲ့ေသာကေတြ လည္း အလိုလိုေျပေပ်ာက္သြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ကြ်န္ေတာ္လို မ်က္ရည္မက်ပဲ မငိုမိဖို႔သာ အေရးႀကီး ပါတယ္ကြယ္)
“ ခင္ ေမာင့္ကို သိပ္သနားတာပဲေမာင္ရယ္၊ ခင္ ေမာင္နဲ႔ေဝးရာကို ထြက္မသြားခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခင့္ စိတ္ေတြ လြန္ဆြဲေနဆဲဲပဲေမာင္ ။ ခင့္ကို ခြင့္မလႊတ္ပါနဲ႔ေတာ့ ”
“ ရပါတယ္ မခင္သက္ရယ္။ ေမာင္ အရာအာားလံုးကို နားလည္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ လြမ္းဆြတ္ခြင့္က ေလးကလြဲရင္လည္း အရာအားလံုးကို စြန္႔လြတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံမဏိတစ္ဝက္ ဖေယာင္းတစ္ဝက္ ပြင့္ေနတဲ့ပန္းကို ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ပြင့္လႊာလက္က်န္ေတြ အကုန္ေျခြၿပီး၊ မာေက်ာတဲ့ သံမဏိဝတ္မႈန္ေတြသာ ယူလိုက္ပါ။ မခင္သက္ သြား …”
ကြ်န္ေတာ့္စကားမဆံုးေသးခင္မွာပင္ ကြ်န္ေတာ့္ညာဖက္ပါးေလးတစ္ဖက္ ေအးစက္သြားသည္။ ရင္ခြင္ထဲမွ ေခါင္းကေလးေမာ့ကာ နမ္းလိုက္ေသာ ခ်စ္သူ႔အနမ္း။ သိသိသာသာေအးစက္ေနေသာ မခင္သက္၏ ႏႈတ္ခမ္း။ ဤအရာသည္ ခ်စ္သူ၏ပထမဆံုးအနမ္းလည္းျဖစ္ခဲ့သလို ေနာက္ဆံုးလက္ ေဆာင္လည္းျဖစ္ခဲ့သည္။ ဤအရာကို သံသရာရွည္သေရြ႕သိမ္းဆည္းထားမည္ဟု သစၥာဆိုပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ခြင္ထဲမွ ရုန္းၾကြကာ ပါးျပင္ဝယ္စိုစြတ္ေနေသာ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းေတြကို အသာ သုတ္ရင္း …
“ ဒါဟာ ခင့္အေပၚ ေမတၱာ သစၥာႀကီးမားလြန္းတဲ့ေမာင့္အတြက္ ခင္ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ ေနာက္ဆုံုးလက္ ေဆာင္ပါ။ ခင့္ကို ႏွင္စရာမလိုပါဘူးေမာင္ရယ္ ၊ ခင္သြားမွာပါ ”
ေၾသာ္ … မခင္သက္ရယ္။ မ်က္ႏွာကို လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္အုပ္လို႔ ငိုေၾကြးကာ အေျပးတစ္ပိုင္းထြက္ခြာ သြားသူေလးကိုၾကည့္ရင္း ကြ်န္ေတာ့့္ရင္ထဲဆို႔နင့္လာသည္။ အၾကင္သူသည္ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိသူ႔ စကားအတုိင္း လက္ျပႏႈတ္ဆက္မသြားခဲ့ပါေပ။ အၾကင္သူသည္ ေဟာဒီေက်းလက္၊ ေဟာဒီေက်း လက္သား၊ ေဟာဒီေက်းလက္ တို႔ႏွင့္ေဝးရာ ေဟာဒီေက်းလက္ဆည္းဆာကေလးထဲမွ ထြက္ခြာသြား ေခ်ၿပီ။ ရထားႀကီးထြက္ခြာသြားေသာ္လည္း ဥၾသသံကားက်န္ရစ္သည္။ ရထားဥၾသသံေတာ့မဟုတ္ ပိေတာက္ပင္ပ်ဳိေပၚကဥၾသတြန္သံ။ အလြမ္း …။ ေလာကႀကီးဆီက ကြ်န္ေတာ္ပိုင္ခြင့္ရလိုက္ေသာအ ရာသည္ ေအးစက္ေသာအနမ္းတစ္ခု၊ ေက်းလက္ဆည္းဆာႏွင့္ ႀကီးစြာေသာ ေဝဒနာသာျဖစ္သည္။
ျဖစ္ႏိုင္မည္ ဆိုပါလ်င္ အေနာက္ေတာင္စြယ္မွ ေနဝန္းႀကီးလိုပင္ ကြ်န္ေတာ္ကြယ္ေပ်ာက္သြားလိုက္ ခ်င္သည္။
* * *
ေနျပင္းသလို ရင္ထဲတြင္ ေႏြျပင္းသည့္ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္သည္။ ပိေတာက္ရြက္ေၾကြမ်ား ေရြ႕လ်ားျပည့္ ႏွက္ေနေသာ လမ္းထက္ဝယ္ ကြ်န္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္ေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ေျခေထာက္ေတြက ဘယ္အရပ္ဆီသြားေနမွန္းမသိေသာ္လည္း အဆံုးမရိွခရီးႏွင္ေနဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိေနခဲ့့ပါသည္ ။
ကြ်န္ေတာ့္အရိ္ပ္သည္ ကြ်န္ေတာ့္အေနာက္ကေန ထပ္ၾကပ္မကြာေျခာက္လွန္႔လိုက္ပါေနသေရြ႕(သို႔ မဟုတ္) အလြမ္းတေစၦကပ္ပါေနသေရြ႕ ကြ်န္ေတာ္သြားရလိမ့္မည္။ အကယ္၍ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေလာကြတ္ေခ်ာ္ကာ ‘ မင္း ဘယ္သြားမလို႔လဲ ’ ဟုေမးခဲ့လ်င္ ကြ်န္ေတာ္ ေခါင္းခါျပလိုက္မည္သာျဖစ္ သည္။ မေျပာ ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကြ်န္ေတာ္မေျပာ ။ ကြ်န္ေတာ္ရွာေနသည္ကား ဖေယာင္းတစ္ျခမ္း … သံမဏိတစ္ျခမ္းနဲ႔ ပြင့္တဲ့ပန္းကိုပင္ မဟုတ္ပါသေလာ။
ဤေျမခ်ာဝယ္ဖေယာင္းတစ္ျခမ္း သံမဏိတစ္ျခမ္းႏွင့္ပန္းတစ္ပြင့္
လန္းပြင့္ခဲ့ဖူးသည္ မဟုတ္ပါသေလာ။
* * *
မင္းခသူ